اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

موضع ایران در خصوص قره‌باغ شفاف است/آمریکا بیجا کرده به ایران اتهام زده است

سخنگوی وزارت امورخارجه جمهوری اسلامی در رابطه به سوالی مبنی بر اینکه رئیس جمهور آمریکا مدعی است که ایران مسوول حملات اخیر در کشورهای منطقه است، گفت: بی‌جا کرده است این ادعاها را می‌کند.

موضع ایران در خصوص قره‌باغ شفاف است/آمریکا بیجا کرده به ایران اتهام زده است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، سید عباس موسوی  ظهر امروز در نشست خبری خود که صبح امروز در استانداری آذربایجان‌شرقی برگزار شد در خصوص موضع وزارت امور خارجه در موضوع قره باغ، اظهار داشت:  مواضع ما نسبت در خصوص مناقشه قره باغ مشخص است و ایران در خصوص این منطقه مواضع خود را بارها اعلام کرده است به طوریکه ما در چارچوب قوانین بین‌المللی و قطعنامه‌های موجود عمل کرده و در آن چارچوب اعلام موضع کرده‌ایم و حتی بارها اعلام آمادگی برای کاهش تنش دو کشور همسایه هستیم. 

وی ادامه داد: راه‌های مسالمت‌آمیز حل اختلافات را مورد تدوین قرار داده‌ایم و آماده برای کاهش تنش‌ها هستیم.

موسوی در رابطه به سوالی مبنی بر اینکه رئیس جمهور آمریکا مدعی است که ایران مسوول حملات اخیر در کشورهای منطقه است، خاطرنشان کرد: بی‌جا کرده است این ادعاها را می‌کند.

وی ادامه کرد: فرافکنی و اتهام‌زنی کاری ندارد و اگر اظهارات دبیرکل سازمان ملل را دنبال کرده باشید به صراحت گفته است که جمهوری اسلامی هیچ نقشی در حمله به آرامکو نداشته است در حالی که آمریکا در اولین ساعات این حمله، انگشت اتهام را به سمت جمهوری اسلامی ایران نشان داد.

توافقات اولیه با عربستان درباره حج عمره

سخنگوی وزارت امورخارجه بیان کرد: با توجه به روابط زیارتی که ما با عربستان داریم باید گفت که موضوع حج یکی از مسائل مهم بوده و در دستور کار هر دو کشور قرار گرفته است. 

وی اضافه کرد: در حال حاضر موضوع حج تمتع حل شده است و موضوع حج عمره نیز امسال با رایزنی‌های انجام گرفته است در دستور کار می‌باشد و در مرحله اول به توافقات اولیه خوبی رسیده‌ایم. 

موسوی در رابطه با وضعیت عراق توضیح داد: چند اطلاعیه مسافرتی و توصیه مسافرتی از سوی وزارت امور خارجه ایران صادر شده که در آن اعلام می‌شود با توجه به شرایط فعلی حاکم در عراق تا حدی که امکان دارد، سفر خود را با احتیاط به تعویق بیاندازد و بنده اطلاعیه جدیدی که خلاف اطلاعیه قبلی باشد را ندیده‌ام و هنوز صادر نشده است.

انتهای پیام/60027/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول