اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  آموزش

هدف ربات انسان‌نمای سورنا رسیدن به ربات‌هایی برای استفاده روزانه است

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری که از ساخت ربات انسان‌نمای سورنا 4 حمایت کرده، گفت: هدف نهایی از ساخت این ربات‌ها این است که در نهایت ربات‌هایی داشته باشیم که مردم بتوانند در زندگی روزمره از آن استفاده کنند.

هدف ربات انسان‌نمای سورنا رسیدن به ربات‌هایی برای استفاده روزانه است

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، سورنا ستاری در مراسم رونمایی از طرح کلان ملی فناوری نسل چهارم ربات انسان‌نمای سورنا 4 اظهار داشت:‌ سه شرکت دیگر هم در ایران در زمینه طراحی و ساخت ربات هوشمند فعالیت می‌کنند که به زودی یکی از آنها رونمایی خواهد شد.

وی با بیان اینکه هدف از ساخت این ربات توسعه دانش رباتیک در کشور است تا در مرحله بعد بتوانیم برای تجاری‌سازی آنها اقدام کنیم، گفت: هدف نهایی این است که مردم ربات‌هایی داشته باشند که بتوانند در زندگی روزمره از آن استفاده کنند.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری اضافه کرد: ربات سورنا 4 با ویژگی‌های ارتقاء یافته می‌تواند در پژوهشگاه و مدارس مورد استفاده و پژوهش قرار گیرد.

وی تأکید کرد: اقداماتی از جمله طراحی و ساخت ربات انسان‌نما باعث شود که روح جدیدی به دانشگاه‌ها دمیده شود و مردم هم درک متقابلی داشته باشند که در دانشگاه‌ها چه می‌کنیم.

ستاری تأکید کرد:  این اقدامات به در دسترس قرار دادن دانش و تجاری‌سازی دانش در کشور کمک می‌کند.

وی تأکید کرد: در ربات سورنا 4 شاهد ارتقاء طراحی هستیم و سرعت حرکت، درجه آزادی و وزن ربات سبک‌تر شده است و در مجموع پیشرفت‌های حاصل شده در این ربات نشان از پیشرفت در عملیاتی‌سازی دانش‌های موجود در کشور دارد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول