اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

فارس من| احداث زیرگذر غیرهمسطح سه‌راهی سیمان در بهار سال 99

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان گفت: امید داریم که در 3 ماهه اول سال 99 شاهد احداث زیرگذر باکسی پیش‌ساخته(زیرگذر غیرهمسطح سه‌راهی سیمان) باشیم که ضریب ایمنی این محور ارتقا پیدا کند.

فارس من| احداث زیرگذر غیرهمسطح سه‌راهی سیمان در بهار سال 99

فرزاد دادخواه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان در رابطه با کمربندی جنوب غرب معروف به کمربندی سپاهان‌شهر اظهار کرد: این کمربندی ارتباط محور اصفهان شیراز به اتوبان ذوب‌آهن و حوزه شهرستان فلاورجان را تأمین می‌کند، این محور به صورت بزرگراهی است که در سال‌های گذشته با توجه به احداث و روکش آسفالت، یک لاین باقی‌مانده از 4 خطه‌ای که قرار بود تکمیل شود در مقطع محدوده گردنه آبزی به سمت پل راه‌آهن به صورت 4 خط بزرگراهی تکمیل شد.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان ادامه داد: با توجه به افزایش تردد در این محور اقدامات در رابطه با ارتقای ایمنی محور در دستورکار اداره کل راهداری استان اصفهان قرار گرفت.

وی افزود: نصب حفاظ‌های بتنی تحت عنوان نیوجرسی در مقاطع قطرهای محور و مقاطع ابتدا و انتهای محور که محدوده سپاهان‌شهر در ابتدای محور و همچنین بعد از پل راه‌آهن مقطع سه‌راهی کارخانه سیمان و اتصال به محور ابریشم نیوجرسی‌ها محور نصب شد.

دادخواه خاطرنشان کرد: نصب تابلوی علائم در محور، اجرای خط کشی خط وسط، کنار و بین 2 باند و نصب تجهیزات ایمنی از جمله رفلکتور و سایر علائم که در نقاط خاص و خصوصاً دماغه‌ها نیاز بود نیز در راستای ایمن‌سازی انجام گرفت.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان با اشاره به اینکه یکی دیگر از اقداماتی که در این محور انجام شد پاکسازی حاشیه راه بود، گفت: تخلیه نخاله‌های ساختمانی خروجی از شهرها و ساخت‌وسازهایی که در کنار این محور انجام می‌شد همیشه بار سنگین مالی داشت و برای عبوری‌ها هم خطرآفرین بوده است که ما مرتب نسبت به تسطیح، بارگیری و حمل نخاله‌های ساختمانی اقدام می‌کنیم و وقت زیادی هم از دستگاه و انرژی از نیروی ما می‌گیرد.

وی در ادامه بیان کرد: همچنین در راستای ارتقای ایمنی محور طرح زیرگذر غیرهمسطح سه‌راهی سیمان هم آماده شده است که پیگیر اعتبار آن هستیم تا بتوانیم با احداث این زیرگذر به عنوان یک دوربرگردان غیرهمسطح، سه‌راهی را ایمن کنیم.

دادخواه تصریح کرد: چیزی که در این محور حائز اهمیت بوده این است که با عملیاتی که در تقاطع آبزی توسط اداره کل راه و شهرسازی استان در حال انجام است با تکمیل و زیر عبور رفتن این تقاطع، مقطع اتصال محور و همچنین در ادامه در صورتی که اعتبارات و تخصیص کمک دهد که در راه و شهرسازی ادامه محور به سمت اتوبان ذوب‌آهن را تکمیل کنند این محور نقش مؤثری در هدایت ترافیک و انتقال ترافیک خصوصاً ترافیک سنگین بین محور شهرکرد اصفهان به اصفهان شیراز را داریم.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان با بیان اینکه اقدامات خوبی هم در بحث تقاطع در دست انجام است تا بتوانیم شاهد ارتقای ایمنی آن نقطه هم باشیم، مطرح کرد: ادامه محور هم در محور گردنه آبزی که یکی از نقاط پرتصادف بود ایمن‌سازی توسط نیوجرسی و اجرای شبکه روشنایی را داشیم که با پیگیری‌های صورت گرفته این پروژه‌ها هم تا پیربکران به نتیجه رسید، امید دارم که در این محور با رعایت ضوابط و قوانین راهنمایی و رانندگی توسط رانندگان شاهد تصادف نباشیم.

وی تأکید کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته در راستای نصب جداکننده، سعی داریم که مقطع ادامه نیوجرسی سه‌راهی سیمان تا پل راه‌آهن را ظرف یکی دو ماه آینده تکمیل کنیم، امید دارم که این اقدامات مؤثر باشد.

دادخواه در رابطه با زمان شروع پروژه زیرگذر ابراز کرد: این زیرگذر به صورت دوربرگردان غیرهمسطح است که طرح آن تهیه شده و مذاکراتی هم با کارخانه سیمان داشته‌ایم که امید داریم آن‌ها هم مشارکت کنند، یکی دو جلسه را بر روی این طرح در رابطه با تصویب و نحوه مشارکت برگزار کرده‌ایم.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان خاطرنشان کرد: در 3 ماه پایانی سال شرایط هوا اجازه بتن‌ریزی نمی‌دهد اما امید داریم که در 3 ماهه اول سال 99 با مشارکتی که کارخانه سیمان و فرمانداری فلاورجان خواهند داشت شاهد احداث این زیرگذر باکسی پیش‌ساخته هم باشیم که ضریب ایمنی این محور ارتقا پیدا کند.

وی در پایان بیان کرد: چون این سه‌راهی اتصال به کارخانه سیمان است انتظار این است که کارخانه سیمان این همکاری را داشته باشند، فرمانداری فلاورجان هم پیگیر موضوع است چون مربوط به حوزه شهرستان فلاورجان است، بنا شده است جلساتی را بگذارند و از ردیف اعتبارات استانی، ملی و مشارکتی که پیگیر هستیم این زیرگذر را هم اجرا کنیم.

موضوع عدم ایمنی جاده سپاهان‌شهر یکی از سوژه‌های ثبت شده در سامانه فارس من با عنوان «جاده سپاهان‌شهر یا قتلگاه عمومی» بوده است.

انتهای پیام/63088/ج30/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول