اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

انجام ۱۰۳ عمل اهدا عضو در مشهد طی سال جاری

مدیر امور بیمارستان‌ها و تعالی خدمات بالینی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون۱۰۳ عمل اهدای عضو از اهداکنندگان مرگ مغزی در مرکز دیالیز و پیوند اعضای منتصریه انجام شده است.

انجام ۱۰۳ عمل اهدا عضو در مشهد طی سال جاری

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از وب دا، مرتضی طالبی با بیان اینکه پیوند اعضا از اهداکنندگان مرگ مغزی از سال ۱۳۸۰ در دانشگاه علوم پزشکی مشهد راه‌اندازی شد، اظهار کرد: در این مدت ۹۶۱ عمل اهدای عضو در این دانشگاه انجام شده است که این امر موجب نجات و ادامه زندگی ۳ هزار و ۸۱۵ بیمار نیازمند به عضو شده است.

مدیر امور بیمارستان‌ها و تعالی خدمات بالینی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه در سال‌های اخیر عمل‌های پیوند در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گسترش یافته است و در حال حاضر پیوند قلب، کبد، قرنیه، کلیه، پوست و پانکراس در این دانشگاه انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: انجام ۷۵ عمل پیوند قلب، ۳۸۸ پیوند کبد، ۶ مورد پیوند همزمان کبد و کلیه و ۷ مورد پیوند کلیه و پانکراس از جمله اقداماتی است که در این مدت انجام شده است.

وی با بیان اینکه تا کنون یک هزار و ۴۷۶ عمل پیوند کلیه در این دانشگاه انجام شده است، افزود: در گذشته ۳۵ درصد عمل‌های پیوند کلیه از اهداکنندگان مرگ مغزی بود که رقم در حال حاضر به ۸۸ درصد رسیده است.  

طالبی با بیان اینکه تا کنون جان ۶۰۸ بیمار دچار سوختگی شدید با اهدای پوست از اهداکنندگان مرگ مغزی نجات یافته است، خاطرنشان کرد: تنها با اهدای چند سانتی‌متر از پوست اهداکنندگان مرگ مغزی می‌توان به افرادی که دچار سوختگی‌های شدید شدند زندگی دوباره بخشید.

مدیر امور بیمارستان‌ها و تعالی خدمات بالینی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه تا کنون ۸۳۴ پیوند قرنیه در دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجام شده است، خاطرنشان کرد: در سال جاری با ۱۳۸ عمل پیوند قرنیه بیشترین میزان این نوع پیوند طی سال‌های اخیر انجام شده است.  

انتهای پیام/ 70051

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول