اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

لزوم استفاده از راهکارهای عملی و علمی برای حل مشکلات حاشیه نشینان

رئیس سازمان امور اجتماعی وزارت کشور گفت: باید با توجه به موقعیت منطقه و مردم آن و با استفاده از راهکارهای عملی و علمی برای پیشرفت و حل مشکلات حاشیه نشینان اقدام کنیم.

لزوم استفاده از راهکارهای عملی و علمی برای حل مشکلات حاشیه نشینان

به گزارش خبرگزاری فارس از چابهار، امشب جلسه شورای اداری شهرستان چابهار به ریاست تقی رستم وندی معاون وزیر و رئیس سازمان امور اجتماعی کشور و با حضور علی زینی‌وند معاون سیاسی و‌ اجتماعی استانداری با موضوع بررسی مشکلات حاشیه نشینی و معضلات اجتماعی در محل سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان چابهار برگزار شد.

معاون وزیر و رئیس سازمان امور اجتماعی کشور اظهار داشت: در استان سیستان و بلوچستان نشانه‌های خوبی از پیشرفت‌های عمرانی و جهش اقتصادی وجود دارد.

تقی رستم وندی اظهار کرد: طبق برآوردی که انجام دادیم اگر ما بخواهیم مشکلات حاشیه نشینی را طبق آن چیزی که در برنامه چهارم توسعه که عنوان شده بود، سالی ۱۰ درصد بهسازی و نوسازی کنیم؛ پیش‌بینی می‌شود سالانه نیازمند ۵ هزار میلیارد تومان اعتبار و بودجه هستیم و باید با سالانه ۱۰ درصد طی این ۱۰ سال، مشکل را در کشور ساماندهی و کنترل کنیم که این امر با توجه به عدم وجود چنین بودجه ای ممکن نیست.

وی گفت: ما باید با توجه به موقعیت منطقه و مردم آن و با استفاده از راهکارهای عملی و علمی برای پیشرفت و حل مشکلات حاشیه نشینان دست به کار شویم.

رحمدل بامری فرماندار شهرستان چابهار و معاون ویژه استاندار نیز اظهار داشت: ظرفیت های چابهار همچون مشکلات آن، مختص به خود و بی بدیل است! نگاه رهبری، همچنین دولت و دستگاه‌های دیگر نیز به این شهرستان ویژه است، همانطور که خدمات نظام مبارک جمهوری اسلامی نیز در اینجا ویژه بوده است.

وی در ادامه با ارائه آماری از مشکلات شهرستان در ادامه گفت: ما سرانه پایین ترین استفاده از آب شرب در کشور را داریم که خوشبختانه تفاهم نامه انتقال آب دریای عمان انجام شد و امیدواریم به زودی اجرایی و عملیاتی نیز بشود.

همچنین در این جلسه، معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان اظهار داشت: کلید واژه ای بهتر و عمیق تر از از گنج پنهان در مورد سواحل مکران نمی توانم پیدا کنم و با اینکه ما به این منطقه دیر توجه کرده ایم، کارهای خوب جمهوری اسلامی در منطقه باید رسانه‌ای شود.

علی زینی وند ادامه داد: این منطقه با سرعت بیشتری مسیر پیشرفت را طی خواهد کرد و خوب است که مردم منطقه به فرافکنی های دشمن و دروغ های آنان درباره خدمات دولت هیچ توجهی نکنند.

انتهای پیام/3139/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول