اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  کتاب و ادبیات

باغ کتاب «شب عاشقانه‌ها» را در آستانه شب یلدا برگزار می‌کند

در آستانه شب یلدا و به همین مناسبت، محفل ادبی هنری با عنوان «شب عاشقانه‌ها» روز جمعه از سوی باغ کتاب تهران برگزار خواهد شد.

باغ کتاب «شب عاشقانه‌ها» را در آستانه شب یلدا برگزار می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس، در آستانه شب یلدا و به همین مناسبت، محفل ادبی هنری با عنوان «شب عاشقانه‌ها» در روز جمعه از سوی باغ کتاب تهران برگزار خواهد شد.

در این محفل، شاعران نام‌آشنایی از جمله محمدرضا عبدالملکیان، مرتضی امیری‌اسفندقه، ناصر فیض، رضا نیکوکار، محمدسعید میرزایی، محمدمهدی سیار، محمدجواد آسمان، میلاد عرفان‌پور، مژگان عباسلو، اعظم سعادتمند، سیده‌تکتم حسینی، افسانه غیاثوند، مریم آریان، مبین اردستانی، سعید پورطهماسبی، فاطمه فهیمی، المیراسادات شاهان، حسن صنوبری و ... حضور دارند و جمعی از ایشان شعرهای عاشقانۀ خود را برای مهمانان و علاقمندان شعر و ادب قرائت می‌کنند. اجرای این برنامه را سعید بیابانکی شاعر سرشناس بر عهده خواهد داشت. همچنین آواز سروش بخشش خواننده توان‌مند کشورمان و سنتور احمد جعفری در این برنامه موسیقی عاشقانه را با شعر عاشقانه همراه خواهد کرد.

یکی از اهداف اصلی این برنامه ارائه و رونمایی شکل فاخر و ارزشمندی از شعر عاشقانه و جذب مخاطب عمومی به سمت آن است؛ مخاطبی که روزانه با انبوه عاشقانه‌های ضعیف و مبتذل بمب‌باران می‌شود. امری که باعث شده شعر عاشقانه در اذهان عمومی به نوعی شعر سطحی تقلیل پیدا کند و پیوندهای محکمش را با عاشقانه‌های درخشان ادبیات فارسی کمرنگ کند.

این برنامه نخستین برنامه «کانون شعر عاشقانه» باغ کتاب است که هرفصل یک‌بار در باغ کتاب برگزار شود.

زمان برگزاری نخستین «شب عاشقانه‌ها» جمعه ۲۹ آذر، از ساعت ۱۷:۳۰ و محل برگزاری آن «باغ کتاب ‏تهران» (واقع در میدان ونک، بزرگراه حقانی، مسیر غرب به شرق، بعد از تقاطع بزرگراه شهید مدرس، خروجی کتابخانه ملی) خواهد بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول