اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

بودجه استان تهران در ابعاد مختلف کم است

استاندار تهران گفت: بودجه استان در ابعاد مختلف آموزشی، درمانی و خدماتی کم است و گوش شنوایی در سازمان برنامه و بودجه برای حل این مشکل پیدا نکرده‌ایم.

بودجه استان تهران در ابعاد مختلف کم است

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران در حاشیه یازدهمین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان تهران که به بررسی اسناد توسعه روستایی و ارائه گزارش طرح‌های هادی روستایی برگزار شد، اظهار داشت: بودجه استان تهران در ابعاد مختلف بیمارستانی و آموزشی کم است و گوش شنوایی در سازمان برنامه و بودجه کشور پیدا نکرده‌ایم تا نسبت به افزایش بودجه در سال 99 اقدام کند.

وی گفت: در بودجه سال 99 سرانه بودجه استان تهران و قم پایین‌ترین سرانه بودجه‌ای بوده است و امیدواریم سازمان برنامه و بودجه استان تهران در این خصوص اقدامات لازم را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ انجام دهد.

وی بیان داشت: دستگاه‌های ملی مانند دانشگاه‌ها و دیگر موارد باید در بودجه محاسبه می‌شدند که این اقدام انجام نشده است و ما مشکلات زیادی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در پیرامون تهران داریم و نیاز است که مسائل و مشکلات تهران مورد یک بازنگری ملی قرار بگیرد و تصمیم‌گیری‌های کلان در این خصوص صورت بگیرد.

محسنی بندپی بیان داشت: دستگاه‌های اجرایی استان اگر در مسائل تملک و دیگر موارد پیشنهاد‌اتی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ دارند به سازمان برنامه و بودجه ارسال کنند تا در مجمع نمایندگان مورد بررسی قرار بگیرد.

استاندار تهران خاطرنشان کرد: در جلسه امروز نیز طرح‌های هادی روستایی شهرقدس، ملارد و شهریار مورد بررسی قرار گرفت و به تصویب رسید.

وی یادآور شد: زلزله خبر نمی‌کند و کشور ما هم همه بحران‌های طبیعی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تجربه کرده است و در قانون هم مشخص شده است که نسبت به مقاوم‌سازی باید اقدام شود و در این خصوص بانک‌ها باید نسبت به پرداخت مبالغ مقاوم‌سازی اقدام کند.

در ادامه این جلسه محمد تقی‌زاده معاون فنی و عمرانی استاندار تهران گفت: حریم تهران مشخص شده است و در سال 84 بر اساس قانون تقسیمات کشوری محدوده و حریم شهر نمی‌تواند از مرز تقسیمات خود عبور کند.

وی گفت: در حال حاضر محدوده قانونی تهران 632 کیلومتر است و حریم آن 6000 کیلومتر است و بخش عمده‌ای از تهران در حریم قرار دارد.

استاندار تهران گفت: ما به شهرداری تهران اعلام کرده‌ایم که آن شهرهایی که دارای محدوده و حریم هستند و با حریم تهران تلاقی می‌شود، شهرها مقررات مربوطه را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ انجام دهند و شهرداری حق مداخله و صدور مجوز در این محدوده‌ها را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ندارد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول