اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

وحدت حوزه و دانشگاه گره‌گشای بسیاری از مشکلات کشور است

امام‌جمعه اردکان با اشاره به اینکه نخبگان حوزوی و دانشگاهی ما سرمایه اصلی کشور هستند، گفت: وحدت حوزه و دانشگاه گره‌گشای بسیاری از مشکلات کشور است.

وحدت حوزه و دانشگاه گره‌گشای بسیاری از مشکلات کشور است

حجت‌الاسلام سید اسماعیل شاکر در گفتگو با خبرنگار فارس در اردکان، ضمن گرامیداشت سالروز شهادت آیت‌الله دکتر مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه، افزود: این وحدت می‌تواند دستاوردهای زیادی داشته باشد چراکه کشور ما امروز دچار مشکلات زیادی است و وحدت دانشجویان و حوزویان می‌تواند گره‌گشای بسیاری از این مشکلات باشد.

وی بابیان اینکه امروز کسانی که در فرهنگ و سیاست کشور تأثیرگذار هستند یا از دانشگاه هستند و یا از حوزه‌های علمیه وارد این عرصه شده‌اند، افزود: اگر این دو قشر و دو گروه نخبه بتوانند با یکدیگر تعامل کنند و وحدت داشته باشند در کل کشور تأثیرگذار خواهند بود.

امام‌جمعه اردکان اظهار داشت: دشمنان از این وحدت می‌ترسند زیرا تعامل حوزه و دانشگاه در پیروزی انقلاب اسلامی نیز مؤثر بوده است به همین علت وحدت حوزه و دانشگاه مسئله‌ای مهم و خار چشم دشمنان است که هم امام راحل و هم مقام معظم رهبری بر آن تأکیددارند زیرا تأثیرگذاری و دامنه اثر آن بسیار گسترده است.

وی، تعامل هرچه بیشتر حوزه و دانشگاه و برگزیدگان این دو نهاد فرهنگی را از ضروریات دانست و گفت: کشور ما در گذشته از اختلاف حوزه و دانشگاه ضربه‌های زیادی خورده است دشمنان ما سرمایه‌گذاری زیادی می‌کردند که بین حوزه و دانشگاه اختلاف بیندازند که به لطف خداوند بعد از پیروزی انقلاب، تعامل و ارتباط حوزه و دانشگاه بسیار زیاد شده است اما کافی نیست.

شاکر در ادامه با اشاره به این نکته که نخبگان حوزوی و دانشگاهی ما سرمایه اصلی کشور هستند و دانشجویان و حوزویان از تأثیرگذارترین اقشار در میان مردم و توده‌های مردم هستند، افزود: حوزویان و دانشگاهیان دو مغز متفکر جامعه ما هستند و اگر بین این دو اختلاف باشد این اختلاف به همه جامعه و انقلاب و اسلام سرایت می‌کند لذا باید وحدت حفظ بشود امروز حضور حوزویان برای تدریس و تبلیغ در دانشگاه‌ها و همچنین حضور اساتید دانشگاه در مراکز حوزوی مشهود است و باید ارتباط بین این دو قشر تقویت شود.

وی گفت: این دو نهاد در بسیاری از مسائل از حال هم بی‌خبرند و از اوضاع هم خبر ندارند و گاهی اختلافات آن‌ها و زدوخوردهایی که دارند و مواضعی که در نقد یکدیگر علیه هم می‌گیرند مورد سوءاستفاده دشمن قرار می‌گیرد لذا باید در این زمینه هوشیار بود.

امام‌جمعه اردکان بابیان اینکه مقام معظم رهبری و بزرگان ما بارها تأکید کرده‌اند که راه‌حل مشکلات اقتصادی کشور ما اقتصاد مقاومتی است، اظهار داشت: حوزه و دانشگاه درراه تبیین این موضوع و حتی عملی کردن به بخشی از آن می‌توانند تأثیرگذار باشند.

وی افزود: پیشرفت علمی کشور مهم‌ترین نقش را در استقلال کشور ایفا می‌کند که حوزویان و دانشگاهیان متولی پیشرفت علمی کشور هستند ازاین‌جهت نیز وحدت حوزه و دانشگاه و تعامل حوزویان و دانشگاهیان ضرورت بیشتری پیدا می‌کند چراکه آینده این کشور و سعادت این مردم بستگی به استقلال آن‌ها دارد و حقیقت استقلال در پیشرفت علمی کشور است.

شاکر در پایان بابیان اینکه مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب، بارها بر پیشرفت علمی کشور تأکید کرده‌اند، گفت: اگر کشور ما ازنظر علمی عقب‌مانده باشد بی‌تعارف استقلال آن حفظ نمی‌شود و اگر در عرصه سیاسی هم استقلال کشور حفظ شود در عرصه‌های دیگر زیر سلطه می‌ماند و به دیگران احتیاج دارد و باعث ذلت کشور می‌شود.

انتهای پیام/ 90010

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول