اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

مصرف سوخت سی‌.ان‌.جی در کرمانشاه 15 درصد افزایش یافت

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه، از افزایش 15 درصدی مصرف سوخت سی‌.ان‌.جی در این استان پس از اجرای طرح سهمیه‌بندی بنزین خبر داد و گفت: روزانه 800 هزار مترمکعب گاز سی.‌ان.جی در استان مصرف می‌شود.

مصرف سوخت سی‌.ان‌.جی در کرمانشاه 15 درصد افزایش یافت

سیروس شهبازی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، به فعالیت 74 جایگاه سی.‌ان.جی در استان اشاره کرد و اظهار داشت: مسؤولیت تامین سوخت پایگاه‌های سی‌.ان‌.جی استان با شرکت گاز است وبه هر جایگاه اندازه ظرفیت گاز تحویل می‌دهیم.

وی از افزایش 15 درصدی مصرف سوخت سی‌.ان‌.جی در این استان پس از اجرای طرح سهمیه‌بندی بنزین خبر داد و افزود: روزانه 800 هزار مترمکعب گاز سی.‌ان.جی در استان مصرف می‌شود یعنی چیزی در حدود 30 هزار خودرو از این جایگاه‌ها سوخت‌گیری می‌کنند.

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه با بیان اینکه مشکلی برای تامین سوخت پایدار نداریم، افزود: اگر به هر دلیلی در زمستان مصرف گاز بالا برود و موازنه منفی بین تولید و توزیع ایجاد شود به هیچ وجه گاز جایگاه‌ها را قطع نخواهیم کرد.

وی به جنبه اقتصادی این سوخت نسبت به بنزین اشاره و بیان کرد: شرکت گاز از جایگزین کردن سوخت گاز به جای سوخت مایع حمایت می‌کند، اگر بتوانیم این سوخت گازی را جایگزین سوخت فسیلی کنیم به ازای هر مترمکعب گاز یا هر لیتر گاز مایع تقریبا 30 سنت به اقتصاد نفت کشور کمک کرده‌ایم.

شهبازی در خصوص برنامه افزایش جایگاه سی.ان.جی در استان، اضافه کرد: بحث ایجاد این جایگاه‌ها خصوصی شده، مگر اینکه شهرداری خود بخواهد جایگاهی را نصب کند.

وی با بیان اینکه سوخت سی‌.ان‌.جی از نظر آلایندگی، سوخت پاکتری به شمار می‌آید از افرادی که قصد دوگانه‌سوز کردن خودروهای خود را دارند خواست که به مراکز و کارگاه‌های مجاز مراجعه کنند و از کپسول‌های گاز ال.پی.جی برای خودرو استفاده نکنند.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول