اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

کلنگ‌زنی واحد پروار بندی ۳۰۰۰ راسی دام در گلپایگان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: ایجاد واحدهای دامپروری صنعتی موجب اشتغال و استفاده بهتر از منابع در جهت تامین نیاز گوشت قرمز و شیر استان و کشور می‌شود.

کلنگ‌زنی واحد پروار بندی ۳۰۰۰ راسی دام در گلپایگان

به گزارش خبرگزاری فارس از گلپایگان، مهرداد مرادمند عصر امروز در آیین کلنگ‌زنی پروژه پرواربندی 300 رأس دام در گلپایگان اظهار کرد: احداث پروژه پرورش گاو شیری با خریداری مزرعه‌ای که مربوط به کمیته امداد و به صورت اراضی کشاورزی بود توسط سرمایه‌گذار بخش خصوصی رقم خورد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: با توجه به اینکه پرورش دام سنگین نیاز به سرمایه‌گذاری زیادی دارد، افزود: تجربیات این سرمایه‌گذار مورد بررسی قرار گرفت و با توجه به فعالیت و سابقه و تجربیات وی در نهایت تسهیل‌گری صورت گرفت و زمین ملی در اختیارش قرار داده شد.

وی خاطرنشان کرد: تمام مجوزات فنی صادر شده است و اکنون درآستانه اخذ مجوز از شورای برنامه ریزی استان است که پس  طی مراحل آن، پروانه ساخت در اختیار وی قرار داده می‌شود‌ و براساس وعده‌ای که دادند در خرداد ماه این پروژه به بهره‌برداری می‌رسد.

مرادمند خاطرنشان کرد: شهرستان گلپایگان به قطب پرورش دام و طیور معروف بود، اما با توسعه مناطق شهری و خشکسالی متعدد و تغییر سبک زندگی دچار تحلیل قرار گرفت و می‌بایست به سمت صنعتی شدن برود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان افزود: این مزرعه که امروز کلنگ پروژه پرواربندی 3 هزار رأس دام در آن انجام شد به دلیل خشک‌سالی رها شده بود که سرمایه‌گذار را تشویق به ایجاد واحدهای دامپروری صنعتی کردیم تا هم موجب اشتغال و از طرفی مورد استفاده بهتر از منابع در جهت تامین نیاز گوشت قرمز و شیر که نیاز استان و کشور است شود.

25 درصد به ظرفیت تولید دام شهرستان اضافه می‌شود

در ادامه حسین یارمحمدیان با بیان اینکه بزرگترین کشتارگاه دام غرب استان اصفهان در گلپایگان است، اظهار کرد: با بهره‌برداری از این واحد پروار بندی سه هزار راسی دام ظرفیت کشتارگاه دام شهرستان نیز افزایش پیدا می‌کند و حتی شهرهای اطراف نیز از این ظرفیت می‌توانند استفاده کنند.

فرماندار گلپایگان گفت: اکنون 40 هزار رأس دام سنگین در شهرستان گلپایگان پرورش داده می‌شود که  با احداث این واحد پرواربندی سه هزار رأسی دام 25درصد به ظرفیت تولید دام شهرستان اضافه می‌گردد.

به گزارش فارس، امروز با حضور استاندار اصفهان، نماینده شهرستان در مجلس و مدیران محیط زیست و منابع طبیعی استان اصفهان و جمعی از مسؤولان شهرستان واحد پروار بندی 3000 راسی دام از نوع نژاد هلشتاین در گلپایگان کلنگ زنی شد و خردادماه سال آینده به بهره برداری می‌رسد.

 انتهای پیام/63071/ج20/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول