اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

واکسینه شدن دام‌های سبک چهارمحال و بختیاری علیه بیماری بروسلوز

مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه تاکنون تمام دام‌های سبک استان علیه بیماری بروسلوز واکسینه شده است، گفت: این بیماری یکی از بیماری‌های مشترک بین انسان و دام است که با انجام به موقع واکسیناسیون دام‌ها، می‌توان از شیوع آن جلوگیری کرد.

واکسینه شدن دام‌های سبک چهارمحال و بختیاری علیه بیماری بروسلوز

حسینعلی سلطانی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد با اشاره به اهمیت بیماری بروسلوز، گفت: این بیماری یکی از بیماری‌های مشترک مهم بین انسان و دام است که با انجام به موقع و مناسب واکسیناسیون دام‌ها، می‌توان از بروز، گسترش و شیوع آن جلوگیری کرد و به دنبال آن موارد ابتلای انسانی نیز کاهش خواهد یافت.

مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه نظارت بر عملکرد مایه‌کوبی دام در استان همواره در دستور کار این اداره‌کل قرار دارد، افزود: تاکنون تمامی نتایج حاصل از بررسی‌های کمی و کیفی واکسیناسیون دام‌های سبک استان علیه بیماری بروسلوز مورد ارزیابی قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه تاکنون تمام دام‌های سبک استان علیه بیماری بروسلوز واکسینه شده است، اضافه کرد: بهبود کیفی واکسیناسیون در کنار کمیت آن می‌تواند میزان اثربخشی واکسن را بالا برده و هرچه سریع‌تر ما را در راه رسیدن به هدف کاهش موارد بروز بیماری در جمعیت دامی و انسانی برساند.

انتهای پیام/3339

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول