اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

ایمان امام(ره) قدرت آمریکا را مهار کرد/ اسیر قدرت مادی شدن یعنی «شکست»

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه امام خمینی(ره) اسلام را در جهان متجلی کرد و قدرت دین را نشان داد گفت: ایمان امام(ره) قدرت آمریکا را مهار کرد به طوری که دشمنان نتوانستند جلوی استمرار انقلاب را بگیرند

ایمان امام(ره) قدرت آمریکا را مهار کرد/ اسیر قدرت مادی شدن یعنی «شکست»

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، آیت‌الله کاظم صدیقی صبح امروز در کنگره بزرگداشت آیت‌الله تالهی در همدان با بیان اینکه برخی عبدالله و عبدالرزاق هستند، شخصیت‌های بزرگ روحانیت مانند آیت‌الله تالهی را در زمره این افرادد  دانست و اظهار کرد: آنها در مسیر پیامبر گرامی اسلام که آینه تمام‌نمای دین است، حرکت کردند و ماندگار شدند.

وی با بیان اینکه گاهی مواقع اعمال ما به مثابه یک بت است که نمی‌گذارد درک درستی از رحمانیت خداوند داشته باشیم گفت: عرفا و بزرگان دین خود را از قید نفسانیات و مادیان جدا کردند و به مراتب بالا رسیدند، به عبارت دیگر «جذبه‌ها» عارف را با خود به سوی خدای تعالی می‌برد.

امام جمعه موقت تهران دل عارف متولی دارد و خود حرم است افزود: به تعبیر آیت‌الله بهجت، عارف دائما در منازل حضرت حق سیر دارد.

وی ادامه داد: برای عارف همه جا کوی یار است و هرگز از حرم خارج نمی‌شود، عارف ادیب‌الله است و تربیت‌یافته دست حق تعالی.

صدیقی با تاکید بر اینکه تمام عوالم جهان در حال سجود پروردگار هستند و تمام موجودات بر ذکر خدا مداومت دارند گفت: هیچ چیزی در جهان مانع ذکر خدا نیست، خداوند متعال نیز در قرآن کریم از ذکر دائم موجودات به ما خبر داده است.

وی با اشاره به اینکه پیامبر گرامی اسلام بزرگترین عارف و آیینه تمام‌نمای حق‌تعالی است اظهار کرد: بعد از سلسله جلیله الی‌الله کار، خوراک و حتی جنگ‌های پیامبر همه دعوت الی‌الله است.

امام جمعه موقت تهران افزود: در مورد تربیت‌شدگان مکتب عشق ابتدا مقدماتی برای آنها فراهم می‌شود و در این زمینه رمز اساسی نظر الهی است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه امام خمینی(ره) اسلام را در جهان متجلی کرد و قدرت دین را نشان داد افزود: ایمان امام(ره) قدرت آمریکا را مهار کرد به طوری که دشمنان نتوانستند جلوی استمرار انقلاب را بگیرند هرچند قدرت‌های بزرگ از نظر تبلیغاتی مجهز هستند و سرمایه‌ها را یک‌کاسه کردند و هشت سال جنگ را بر ما تحمیل کردند اما امام خم به ابرو نیاورد.

صدیقی با اشاره به رفتار امام خمینی(ره) در جنگ تحمیلی یادآور شد: وقتی خرمشهر سقوط کرد امام متزلزل نشدند و گفتند «جنگ است جنگ»! وقتی هم که خرمشهر آزاد شد مغرور نشدند و گفتند «خرمشهر را خدا آزاد کرد».

وی یادآور شد: چنین رفتارهایی را خداوند متعال به این بزرگان عطا کرده است، این عالمان عابد نبودند که طمع بهشت داشته باشد بلکه می‌خواستند چیزی بدهند که خدا را داشته باشند و اوج این عرفان در کربلا بود.

امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: دشمنان در همه طرح‌های سکولاری شکست خورده‌اند زیرا آنهایی که اسیر قدرت پوشالی و مادی هستند همواره به شکست و ناامیدی می‌رسند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه معرفت آیت‌الله تالهی معرفت کتابی نبوده و نیست افزود: علم به کتاب و حوزوی بودن نیست بلکه عالم با محبت خودش پیش می‌رود، عالم وقتی به عرفان می‌رسد ظرفیتش ظرفیت دیگری است و خود آیه‌ای از خدا می‌شود.

صدیقی با اشاره به اینکه مرحوم آیت‌الله تالهی همه عالم را اعضای خدا می‌دید بیان کرد: این عالم بزرگ در امور، خودی نداشت که آن را مقدم بدارد؛ او همیشه ولی فقیه را حجت خدا می‌دانست.

وی در پایان با تقدیر از دست‌اندرکاران برگزاری این کنگره ملی گفت: چه خوب که برای یک موحد و وجود یک فرد پرثمر کنگره عظیمی را ترتیب دادید.

انتهای پیام/۸۹۰۰۳/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول