اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

بیان مشکلات کشور، به معنی نادیده گرفتن خدمات نیست/ معضل زباله در استان مازندران

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه ملت ما نسبت به مسائل اقتصادی اعتراض دارد، گفت: بیان مشکلات به معنی ندیده گرفتن خدمات نیست، اما واقعیت این است که معضلات زیادی هم داریم.

بیان مشکلات کشور، به معنی نادیده گرفتن خدمات نیست/ معضل زباله در استان مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، آیت‌الله محمدباقر محمدی‌لائینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مرکز استان مازندران با اعلام اینکه در کشور شاهد بلایای طبیعی نسبتا فراوانی هستیم، اظهار داشت: نارسایی‌های زیادی در حوزه حمل و نقل کشور وجود دارد البته تلاش‌های انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه در حمل و نقل جاده‌ای و کوهستانی با مشکل مواجه هستیم، تصریح کرد: مسؤولان ما در سه بخش قضایی، قانونی و اجرایی یا واقعا در تراز ملت و انقلاب نیستند یا نمی‌خواهند در این تراز حرکت کنند، زیبنده نیست که ملت بزرگ ایران با معضلات قابل حل مواجه شود، هر جا که معضلی قابل حل وجود دارد باید دید چه کسی در کنار این معضلات سود می‌برد.

نماینده ولی فقیه در استان مازندران در ادامه با بیان اینکه مازندران به عنوان استان سفید در جریان اغتشاشات اخیر بوده است، خاطرنشان کرد: مردم استان مازندران در دوران انقلاب به خوبی درخشیدند و بعد از انقلاب هم وفادار باقی ماندند.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی توانست نظم غرب در مدیریت جهان را بشکند و طرحی نو را به جهان معرفی کرده است، بیان کرد: خدمت به مردم یکی از وظایف تعریف شده در انقلاب اسلامی ایران است که توصیه امام راحل نیز بوده است.

محمدی‌لائینی با بیان اینکه خدمات بسیار زیادی در مازندران انجام شده، اضافه کرد: بیان مشکلات به معنی ندیده گرفتن خدمات نیست، اما واقعیت این است که معضلات زیادی هم داریم.

وی با اشاره به آبگرفتگی‌های مجدد در شهرهای جنوبی کشور، بیان کرد: باید پرسید چرا کانال‌کشی برای هدایت آب‌های سطحی انجام نشده است؟ باید برای جلوگیری از آسیب‌ها اقدامات مناسبی انجام شود.

امام جمعه ساری با اشاره به معضلات زباله استان مازندران، افزود: همه شهرهای استان معضل زباله دارند؛ آیا واقعا نمی‌شد این مشکل حل شود؟

وی در ادامه به نبود صنایع  تبدیلی در استان اشاره کرد و گفت: چرا در استان مازندران نباید صنایع تبدیلی مناسبی داشته باشیم؟ در سال جاری ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تن محصولات باغی داریم چرا نباید صنایع تبدیلی در استان داشته باشیم. 

محمدی‌ لائینی با انتقاد از نحوه ساخت خودرو در کشور گفت: چرا ما نباید خودروی ملی با طرح نو بسازیم؟ ما در صنایع دفاعی به بهترین شکل ورود پیدا کردیم اما در ساخت خودرو با مشکل مواجه شدیم.

وی بیان کرد: ملت ما اعتراض دارد و اعراض ندارد، دشمنان فرق این دور را تشخیص ندادند، ملت انقلاب را رها نمی‌کند راه مقاومت و ایستادگی به دستور مقام معظم رهبری ادامه می‌دهد و معظم‌له اعلام کردند که آمریکا از مقاومت و ایستادگی ملت ایران می‌ترسد.

محمدی‌لائینی در ادامه با اشاره به اینکه رعایت حلال و حرام یکی از توصیه‌های جدی اسلام است، تصریح کرد: به سوی خدارفتن و تقرب به خدا پیدا کردن نیاز به وسیله دارد، در راه خدا و انجام واجبات الهی و ترک محرمات و کسب رضای الهی باید تلاش کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان مازندران خاطرنشان کرد: تقوا نوعی جهاد و تلاش بوده و هم وسیله برای رسیدن به قرب الهی است.

وی بیان کرد: تقوا زندگی انسان را به سرانجام فراح و رستگاری می‌رساند و باید از خداوند توفیق با تقوا شدن و باتقواتر شدن درخواست کنیم.

محمدی‌لائینی اضافه کرد: بعثت پیامبر در نزدیک شدن قیامت و پایان عمر دنیا ایجاد شده است و مقصود ایشان شاید همان آخرالزمان باشد که نهضت پیامبر در آخرالزمان است، خود آخرالزمان مطلب مهم و قابل توجه است.

وی ادامه داد: آخرالزمان قسمت واپسین از زمانی است که به ظهور موعد و پس از آن به قیامت می‌انجامد.

نماینده ولی فقیه در استان مازندران یادآور شد: آخرالزمان به معنی بحران و جنگ نیست اما به دلیل اینکه فتنه‌ها بحران ایجاد می‌شود که برای مردم اینگونه تداعی شده که فتنه و بحران قرار داریم.

وی با اعلام اینکه وجه مشترک ادیان الهی همین آخرالزمان و یک بخشی از آن موعدگرایی است، گفت: در اسلام از معصومان بیش از ۷ هزار روایت در زمینه آخرالزمان و موعودگرایی وجود دارد و مسئله بسیار مهمی است که احادیث و روایاتی زیادی داریم.

امام جمعه ساری، گفت: آخرالزمان علائم و نشانه‌های دارد که فتنه‌های هم در این زمان ایجاد می‌شود که پیامبر به هفت فتنه بیم داده است.

محمدی‌لائینی ادامه داد: خاصیت بیان نشانه‌ها و علائم این است که بشر موقعیت خودش را در تاریخ می‌تواند معین کند و مردم می‌دانند که در چه فاصله‌ای از زمان ظهور قرار گرفته‌اند.

امام جمعه ساری خاطر نشان کرد: در آخرالزمان بشریت عاقبت به خیر شده و حکومت به دست صالحان قرار می‌گیرد.

محمدی‌لائینی در ادامه با اشاره به در پیش بودن ولادت حضرت عیسی (ع) گفت: به جامعه مسیحیان تبریک عرض می‌کنیم.

انتهای پیام/۸۶۰۰۴/ج/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول