اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

گلایه امام جمعه بندرترکمن از کاهش بودجه دستگاه‎های فرهنگی در سال 99

امام جمعه بندرترکمن از کاهش بودجه دستگاه‎های فرهنگی در بودجه سال 1399 گلایه کرد.

گلایه امام جمعه بندرترکمن از کاهش بودجه دستگاه‎های فرهنگی در سال 99

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرترکمن، حجت‎الاسلام محمدصالح منصوری ظهر امروز در خطبه‎های عبادی سیاسی نماز جمعه بندرترکمن با اشاره به جدایی بحرین از ایران اظهار کرد: در آن دوران «امیرعباس هویدا» نخست‌وزیر اعلام کرده بود که «بحرین دخترمان بود و شوهرش دادیم»، کسانی که ادعا می‎کنند هویدا به کشورمان خدمت زیادی کرد با یک جست‎وجوی جزیی در اینترنت و یا مطالعه تاریخ متوجه اقدامات وی خواهند شد.

 وی ادامه داد: هویدا در مرداد ماه سال 1349 گزارشاتی مبنی بر جدایی بجرین از ایران در مجلس ارائه کرد و شاه خائن نیز در 24 مردادماه سال 1350 استقلال بحرین را تبرک گفت.

امام جمعه بندرترکمن ادامه داد: در 40 سال سال پس از انقلاب اسلامی با وجود جنگ، خونریزی، تحریم و فشار و با تقدیم بیش از 300 هزار شهید حتی یک وجب از خاک کشورمان را به دست بیگانگان ندادیم.

منصوری به دستور نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه مبنی بر معافیت مالیاتی 100 درصدی هنرمندان تصریح کرد: سلبریتی‎ها چرا باید از معافیت معاف باشند اما کراگران، معلمان، کارمندان، مهندسان  و ... مالیات پرداخت کنند، آیا خدمت این اقشار کمتر از هنرمندان است.

وی بیان کرد: متأسفانه بودجه دستگاه‎های فرهنگی در بودجه سال 1399 کم شده اما بودجه نهاد ریاست جمهوری با افزایش 142 درصدی همراه بوده است که جای گله دارد.

امام جمعه بندرترکمن به استیضاح «ترامپ» به اتهام سوء‎استفاده از قدرت و کارشکنی در کار کنگره اشاره کرد و افزود:مسؤولان و مجلس شورای اسلامی در کشورمان باید دقت کنند که اشتباهات مسؤولان را تذکر دهند و در صورتی که فایده‎ای نداشت طرح استیضاح را مطرح کنند.

منصوری متذکر شد: ما خواهان استیضاح رئیس جمهور کشورمان نیستیم، امروز با آشفته‎بازاری که در کشور ایجاد شد عده‎ای از اصلاح‎طلبان به‎دنبال استیضاح رئیس جمهور هستند اما مقام معظم رهبری با این طرح مخالفت کردند و فرمودند رئیس جمهور باید با قدرت به کار خود ادامه دهد.

وی به شب یلدا به عنواتن بلندترین شب سال اشاره کرد و یادآور شد: در فرهنگ ایرانی‎ها آخرین شب پاییز به عنوان شب یلدا نامگذاری شده است، این مناسبت محاسن و خوبی‎هایی دارد و  فرزندان در منزل پدر و یا پدربزرگ‎ها جمع می‎شوند که این فرهنگ خوبی است و موجب صله‎رحم و زدودن کینه و کدورت‎ها و رفع مشکلات می‎شود.

امام جمعه بندرترکمن ادامه داد: در گذشته در شب یلدا شاهنامه فردوسی و یا اشعار حافظ خوانده می‎شد و داستان‎های آموزنده آن برای فرزندان بیان می‎شد،

منصوری اضافه کرد: این به این معنا نیست که کسی خود را الزام کند حتماً باید شب یلدا را برگزار کند و اگر نتوانست مرتکب گناه شده است، از طرفی مردم باید دقت کنند در شرایط فعلی کشور و گرانی و تورم، شب یلدا موجب هزینه‎های اضافه و ریخت و پاش نشود.

وی به سوم دی ماه به عنوان روز ثبت احوال اشاره کرد و گفت: مسؤولان ثبت احوال قدردانی می‎کنیم، در صورتی که آمار ما دقیق‎تر باشد خدمات‎رسانی بهتر صورت می‎گیرد و در حفظ شناسنامه و کارت ملی باید دقت کرد.

انتهای پیام/83018/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول