اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

تأکید مقامات تاجیکستان و عمان بر توسعه روابط اقتصادی و سیاسی

وزیر امور خارجه تاجیکستان در سفر رسمی به عمان با مقامات ارشد این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

تأکید مقامات تاجیکستان و عمان بر توسعه روابط اقتصادی و سیاسی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «سراج الدین مهرالدین» وزیر امور خارجه تاجیکستان در سفر رسمی به عمان با معاون نخست وزیر، وزیر امور خارجه، وزیر گردشگری و وزیر تجارت و صنایع این کشور دیدار کرد.

در دیدار وزیر امور خارجه تاجیکستان با «فحد بن محمود آل سعید» معاون نخست وزیر عمان همکاری دوجانبه میان 2 کشور و تقویت بیشتر آن در زمینه‌های مختلف بررسی و پیرامون همکاری میان 2 کشور در چارچوب سازمان‌های منطقه‌ای و بین المللی تبادل نظر صورت گرفت.

طرفین در زمینه ارتقاء روابط دوجانبه تا سطح جدید و انجام تمام اقدامات لازم برای دستیابی به اهداف عالی توافق کردند.

مهرالدین در چارچوب این سفر همچنین با «یوسف بن علوی بن عبدالله» وزیر امور خارجه پادشاهی عمان دیدار کرد.

طرفین در این ملاقات وضعیت فعلی و دورنمای توسعه روابط میان تاجیکستان و عمان در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی، تجاری، سرمایه گذاری، انرژی، گردشگری، کشاورزی، صنعتی، هوایی، مهاجرتی، تقویت پایه حقوقی و سایر مسائل مورد علاقه 2 طرف در چارچوب سازمان‌های بین المللی و منطقه‌ای را بررسی کردند.

سران نهادهای دیپلماتیک تاجیکستان و عمان در این دیدار ایجاد تماس در سطح عالی و انجام سفرهای متقابل در توسعه روابط دوجانبه را مهم خوانده و بر ضرورت ایجاد کمیسیون مشترک بین دولتی و گسترش همکاری در زمینه‌های مختلف تاکید کردند.

در پایان این دیدار برنامه همکاری‌ها میان وزارتخانه‌های امور خارجه تاجیکستان و پادشاهی عمان برای سال‌های 2020-2022 به امضا رسید.

وزیر امور خارجه تاجیکستان در این سفر همچنین با «احمد ابن ناصر المحرزی» وزیر گردشگری و «احمد ابن حسین الزیب» وزیر تجارت و صنایع پادشاهی عمان به طور جداگانه دیدار و گفت‌وگو کرد.

در دیدار با وزیر گردشگری عمان بر ضرورت تقویت همکاری در زمینه گردشگری با در نظر گرفتن امکانات و ظرفیت‌های توریستی 2 کشور تاکید و راه اندازی روابط مستقیم میان شرکت‌های گردشگری 2 کشور برای جذب گردشگران مهم ارزیابی شد.

طرفین در زمینه توسعه بیشتر گردشگری و ترویج فرصت‌های توریستی، برگزاری برنامه‌های مشترک در این زمینه، تسریع روند هماهنگ سازی توافقنامه همکاری در زمینه گردشگری و امضا آن در آینده نزدیک ابراز علاقه مندی کردند.

در دیدار وزیر خارجه تاجیکستان و وزیر تجارت و صنایع عمان مسائل مربوط به تقویت همکاری در زمینه‌های اقتصادی، تجاری، صنعتی، سرمایه گذاری، انرژی، کشاورزی، گردشگری، جذب سرمایه‌های سرمایه گذاران عمانی برای اجرای پروژه‌های زیرساختی در تاجیکستان و دست‌رستی «دوشنبه» به بنادر عمان برای صادرات محصولات داخلی به بازارهای منطقه‌ای مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

دو طرف در زمینه تقویت پایه‌های حقوقی همکاری‌های تجاری و اقتصادی و انجام اقدامات لازم برای افزایش مبادله تجاری میان 2 کشور توافق کردند.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول