اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

هزینه‌های بالای تولید تئاتر ، انگیزه هنرمندان شهرستان‌ها را گرفته است

مهیار هزارجریبی کارگردان پرکار مازندرانی تئاتر عنوان کرد:‌این روزها هزینه‌های بالای تولید نمایش انگیزه ما را برای کار گرفته و به نوعی کار تئاتر راه رفتن در میدان مین شده است.

هزینه‌های بالای تولید تئاتر ، انگیزه هنرمندان شهرستان‌ها را گرفته است

مهیار هزارجریبی کارگردان پرکار تئاتر که اخیرا نیز در جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد موفقیت کسب کرد،‌در گفت‌وگو با خبرنگار تئاتر خبرگزاری فارس عنوان کرد:‌واقعا در این شرایط کار تئاتر جوابگوی هزینه‌های خود و زندگی تئاتری‌ها نیست و نمی‌توان به عنوان یک حرفه بدان نگاه کرد.

وی در ادامه افزود: هر تولید نمایشی این روزها بیش از 50 میلیون تومان هزینه دارد و با توجه به اینکه خیلی از جشنواره‌ها نیز از گردونه خارج شده‌ یا اینکه دو سالانه شده‌اند دیگر انگیزه‌ای برای شهرستانی‌ها در این عرصه باقی نمی‌ماند.

هزارجریبی با اشاره به اینکه یک هنرمند تئاتر دلش همیشه برای صحنه می‌تپد و با همه شرایط بد بازهم نمی‌تواند دست از کار بکشد،‌توضیح داد: من هم دست از کار نکشیده‌ام و الان هم یک متن اجتماعی در دست دارم که اگر بشود آن را به صحنه ببریم.

وی درباره حضورش در جشنواره فجر امسال گفت: خیر هیچ کاری برای جشنواره امسال نفرستادم دلیل هم داشتم چرا که برای فجر می‌بایست فیلمبرداری حرفه‌ای از کار داشته باشیم و ما چنین شرایطی را در استان نداشتیم اینکه یک فیلمبردار حرفه‌ای تئاتر داشته باشیم.

وی درباره مشکلات سالن‌های تئاتر در بهشهر نیز گفت: ما حتی یک سالن تئاتر در این شهر نداریم فقط یک سالن اجتماعات امفی تئاتر است که همانجا بچه‌ها کار می‌کنند من هم یک بلک باکس در آموزشگاه خودم داشتم که الان در دست تعمیر است و تلاش دارم آن را تبدیل به یک سالن بکنم .

هزارجریبی در پایان گفت: تنها حرفی که دارم این است که مسئولان از صداقت هنرمندان تئاتر سواستفاده نکنند تئاتر در رگ و خون ما است و دوست نداریم از آن دور شوی بنابراین فکری برای بهبود شرایط برای هنرمندان بکنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول