اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

پایگاه هوایی مهم آمریکا در گرینلند در تیررس حملات میگ‌های- 31 روسیه

رسانه‌های دانمارکی نوشتند که با اقدامات جدید ارتش روسیه، جنگنده‌های «میگ-31» رهگیر نیروی هوایی این کشور قادرند به پایگاه هوایی آمریکا در گرینلند حمله کنند.

پایگاه هوایی مهم آمریکا در گرینلند در تیررس حملات میگ‌های- 31 روسیه

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس،رسانه‌ها‌ی دانمارکی به توانمندی شماری از جنگنده‌های ارتش روسیه در هدف قرار دادن یک پایگاه هوایی مهم آمریکا در گرینلند اشاره کردند.

به نوشته روزنامه «برلینگسکی» جنگنده‌های رهگیر و چند منظوره «میگ -۳۱» روسیه مجهز به موشک‌ها فراصوت«کینژال» می‌توانند به پایگاه هوایی آمریکا به نام «تول» در شمال گرینلند حمله کنند. تول،شمالی‌ترین پایگاه نظامی آمریکا و مقر استقرار شبکه‌های هشدار سریع حمله موشکی و کنترل قلمروی هوایی آمریکای شمالی است.

یکی از قدیمیترین روزنامه‌های دانمارک نیز در گزارشی با این مضمون نوشت که روسیه باند فرودگاه پایگاه نظامی «فرانز جوزف لند» در قطب شمال را به‌روز رسانی کرده به طوری که جنگنده‌های این کشور اینک قادر به استفاده بهینه از این پایگاه هستند.

 

شبکه خبری «زودزا» در ماه آگوست(مرداد) فیلمی از یک فروند میگ-۳۱ مجهز به موشک کینژال در یک نمایش هوایی در مرکز آموزش‌های «دوبروویچی» را نشان داد.

چندی قبل نیز رسانه‌های خبری از آزمایش موفق موشک کینژال خبر دادند.(جزئیات بیشتر)

موشک فراصوت کینژال که پیشرانه‌ای اتمی دارد، با تجهیز به کلاهک اتمی یا متعارف می‌تواند به اهدافی در فاصله ۲۰۰۰ هزار کیلومتری اصابت کند.میگ-۳۱ نیز  از جمله سریعترین جنگنده‌های کنونی جهان به شمار می‌رود که نسخه ارتقاء یافته میگ-۲۵ است.این جنگنده در ارتش‌های روسیه و قزاقستان در حال خدمت است.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول