اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

باید بسترهای امن برای ایجاد تسهیل در امور مردم فراهم شود

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی گفت: باید بسترهای امن برای ایجاد تسهیل در امور مردم فراهم شود و هم اکنون خدمات الکترونیکی خوبی توسط دستگاه قضایی در حال ارائه است.

باید بسترهای امن برای ایجاد تسهیل در امور مردم فراهم شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از مدیریت روابط عمومی و ارتباطات دادگستری خراسان رضوی، غلامعلی صادقی در گردهمایی مدیران دفاتر خدمات الکترونیک قضایی سراسر کشور در مجتمع قضایی ولایت مشهد اظهار کرد: باید بسترهای امن برای ایجاد تسهیل در امور مردم فراهم شود و هم اکنون خدمات الکترونیکی خوبی توسط دستگاه قضایی در حال ارائه است.

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی با اشاره به سند تحول ارائه شده توسط ریاست محترم قوه قضائیه افزود: این سند با نگاهی همه جانبه به مسائل قضایی می‌تواند بسیاری از مشکلات کنونی در این حوزه را رفع کرده و به مثابه نقشه راه مدیران با هدف ارائه هرچه مطلوب‌تر خدمات قضایی و حقوقی به مردم بزرگوار، مورد توجه قرار گیرد.

وی توجه ویژه به بهره‌گیری از فن‌آوری‌های نوین و دانش روز در زمینه ارائه خدمات در دستگاه قضایی را یکی از مهم‌ترین راهبردهای قوه قضائیه دانست و افزود: دفاتر خدمات الکترونیک قضایی در صورتی‌که بتوانند منافع مردم، دستگاه قضایی و منافع توسعه‌ای را تأمین کنند می‌توانند به ایفای نقش مؤثر بپردازند.

صادقی خاطرنشان کرد: در دوران تحول قضایی باید به دنبال اقداماتی بود که موجب تسریع و تسهیل ارائه خدمت به مردم شود و در این زمینه نیازمند نوآوری و پویایی هرچه بیشتر هستیم.

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی گفت: متأسفانه برخی از مدیران ما به خدمت اخلاق‌مدارانه، مسؤولانه و متواضعانه به مردم عادت نکرده‌اند و مردم هم با بزرگواری این رفتارها را تحمل کرده‌اند، هرچند حق مردم مطالبه‌گری و وظیفه مسؤولان پاسخگویی است.

وی با اشاره به خدمات خوبی که دفاتر خدمات الکترونیک قضایی ارائه می کنند گفت: مسؤولان این دفاتر باید امانتداری، صداقت و شفافیت را سرلوحه کار خود قرار داده و صرفه و صلاح مردم، جامعه و قوه قضائیه را در نظر داشته باشند تا ضمن کسب رضایت عمومی حمایت مسؤولان را نیز به‌صورت مستمر جلب کنند.

صادقی گفت: متأسفانه باید اذعان کنیم که در حال حاضر قوه مقننه در تدوین قوانین خوب عمل نکرده و دلیل آن هم این است که هر ماده و تبصره قانونی که تصویب می‌شود یک پیوست جرم‌انگارانه نیز دارد و این به نوعی به معنی نادیده گرفتن نظامات سنتی اجتماعی است.

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی خاطرنشان کرد: واگذاری تمام مسؤولیت‌های فردی و اجتماعی به قوه قضائیه رویه نادرستی است که باید اصلاح شود و برهمین اساس باید به‌دنبال تقویت سنت‌ها، باورها و ارزش‌های موجود در فرهنگ غنی ایرانی اسلامی باشیم.

انتهای پیام/ 70051

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول