اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

دورخیز شهرداری کرمانشاه برای هوشمند شدن/ زیرساخت‌ها تا پایان سال فراهم می‌شود

مدیرعامل سازمان فناوری و اطلاعات شهرداری کرمانشاه گفت: تمامی زیرساخت‌ها برای داشتن شهری هوشمند به جز در حوزه حمل‌ و نقل، تا پایان امسال فراهم می‌شود.

دورخیز شهرداری کرمانشاه برای هوشمند شدن/ زیرساخت‌ها تا پایان سال فراهم می‌شود

محمدرضا لطفی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اظهار داشت: وظیفه سازمان فناوری و اطلاعات شهرداری کرمانشاه در بخش‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری به طور کلی در زمینه فناوی اطلاعات خدمات‌رسانی به شهروندان است.

وی در خصوص شهرداری الکترونیک گفت: بحث فراهم کردن زیرساخت‌های ما در زمینه فیبرنوری، جی.ای.اس، نرم‌افزارها و سخت‌افزارها در راستای خدمت‌رسانی مناسب به مردم در راستای شهروند‌محوری، شهروند‌مداری، توسعه عدالت در جامعه و نیز سرعت‌بخشی در انجام امور و وظایف و همچنین استفاده حداکثری از زمان و جلوگیری از اتلاف وقت ارباب رجوع موقع مراجعه به شهرداری و نیز انجام بسیاری از امور آنان در منزل بدون مراجعه مستقیم و حضوری به شهرداری، شروع شده است.

مدیرعامل سازمان فناوری و اطلاعات شهرداری کرمانشاه، از طراحی یک نرم‌افزار هوشمند شهرسازی خبر داد و افزود: این نرم‌افزار در بحث شهرسازی، درآمد، قسمت صدور پروانه، دریافت استعلامات شهرسازی، پایان کار و تمامی نقل و انتقالات و کارهایی که ارباب رجوع با سیستم شهرداری کرمانشاه دارد به‌شکل سیستمی و الکترونیکی انجام می‌شود.

وی افزود: ماده 100، کمیسیون 77، آتش‌نشانی، املاک، قسمت‌های مختلف سامانه 137، تاکسیرانی و اجرائیات به این سامانه هوشمند شهرسازی متصل می‌شوند.

لطفی، بحث جی.ای.اس را یکی از قسمت‌های مهم متصل به این سامانه دانست و گفت: نقشه‌های به‌هنگام مکان محور هستند، که موقعیت‌ها، وضعیت پارکینگ‌ها و... را مشخص می‌کند. تمام کسانی که ارباب رجوع شهرداری هستند با این نرم‌افزار هوشمند به‌صورت غیرحضوری می‌توانند پرونده‌های خود در هر قسمتی است رصد کنند، موقعیت ملک خود را (از نظرکاربری، تراکمی، تعریض و...) بررسی کنند.

وی در خصوص زیرساخت‌های هوشمندسازی شهرداری، گفت: بحث زیرساخت‌ها برای رسیدن به این مهم باید تغییر کند، الان 40 کیلومتر فیبر نوری در قسمت حمل و نقل و ترافیک داریم که ان‌شاءالله سال آینده 70 کیلومتر در فاز اول فیبرنوری در سطح شهر انجام می‌شود که تمامی پارکینگ‌ها، مراکز اداری و... با اتصال به فیبرنوری و بهره‌گیری از سیستم به‌روز به سمت هوشمند‌سازی می‌روند.

این مسؤول به بحث کیف پول الکترونیکی برای سیستم اتوبوسرانی و تاکسیرانی در آینده اشاره و بیان کرد: شهروندان باوجود شهری الکترونیکی تمامی پرداخت‌های خود را به صورت غیرحضوری انجام‌ می‌دهند.

وی از طراحی و نصب یک نرم‌افزار در بحث آتش‌نشانی خبر داد و اظهار داشت: این نرم‌افزار که متصل به جی‌.ای‌.اس است به صورت اپلیکشن در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد تا در هنگام آتش‌سوزی مکان دقیق حادثه مشخص شود و حتی شهروند می‌تواند از موقعیت آتش‌سوزی فیلم و عکس ارسال کند تا تشخیص داد چه تجهیزاتی برای مهار آن لازم است.

لطفی، از سامانه 137(صدای شهروندان) به تعبیر «چشم شهروندی» یاد کرد و گفت: در این خصوص نیز اپلیکشنی طراحی شده که مردم با نصب آن، هر نقصی را در هر نقطه از شهر مشاهده کردند، فیلم و عکس بگیرند از طریق این سامانه ارسال کنند تا به شهرداری‌های مناطق و ارگان‌های مربوطه شهرداری ارسال شود تا نقص را رفع کنند و به شهروند از طریق همین سامانه اطلاع داده می‌شود که رفع این نقص در چه مرحله‌‌ای است.

وی تصریح کرد: در بحث طراحی نرم‌افزارها در صدد شهری هوشمند و شهرداری شیشه‌ای هستیم تا مردم به صورت مستقیم و شفاف در جریان امورات باشند.

مدیرعامل سازمان فاوا شهرداری کرمانشاه ادامه داد: نرم‌افزار شهرسازی که شهرداری استفاده می‌کند در 370 شهر ازجمله کلان‌شهرهای مشهد، اصفهان، قم و... به جز تهران استفاده شده است.

وی ادامه داد: ان‌شاءالله در صدد هستیم تمامی زیرساخت‌ها ذکر شده برای داشتن شهری هوشمند به جز در بحث حمل‌ و نقل تا پایان امسال فراهم شود و شهرداری کرمانشاه نیز براساس فناوری روز دنیا برای خدمت به شهروندان فعالیت کند.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول