اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

نمایش «وصال یار» از کردستان منتخب جشنواره تئاتر خیابانی رضوی استان کرمان شد

مسئول واحد نمایش حوزه هنری کردستان گفت: نمایش خیابانی «وصال یار» به کارگردانی امیر زارع‌زاده تولید واحد نمایش حوزه هنری کردستان به عنوان یکی از سه اثر برگزیده جشنواره تئاتر خیابانی رضوی انتخاب شد.

نمایش «وصال یار» از کردستان  منتخب جشنواره تئاتر خیابانی رضوی  استان کرمان شد

شهرام میرزایی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج، اظهار کرد: نمایش خیابانی «وصال یار» به کارگردانی امیر زارع‌زاده تولید واحد نمایش حوزه هنری استان کردستان به عنوان یکی از سه اثر برگزیده جشنواره  تئاتر خیابانی رضوی که 12تا 13 دی‌ماه در جیرفت جنوب استان کرمان برگزار می‌شود، انتخاب شد.

وی خاطرنشان کرد: براساس فراخوانی که توسط اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی جوب کرمان اعلام شد هنرمندانی‌که در طول 10 سال گذشته با موضوع امام رضا (ع) تولید نمایش داشته‌اند برای ارسال اثر به این ویژه برنامه دعوت کردند. 

میرزایی ادامه داد: حوزه هنری استان کردستان با توجه به حضور در چندین دوره جشنواره خیابانی رضوی در نقاط مختلف کشور، با اثر نمایشی «وصال‌یار» به نویسندگی و کارگردانی امیر زارع‌زاده از هنرمندان سقزی تئاتر کردستان  آمادگی خود را برای حضور در این برنامه اعلام کرد.

وی گفت: براساس اعلام دبیرخانه جشنواره از بین 31 اثر ارسال شده و بر اساس آرای هیئت داوران متشکل از «حسین مسافرآستانه»، «علیرضا استادی» و «نظر احمدی» سه اثر از استان‌های همدان، گیلان و نمایش «وصال یار» از کردستان به بخش نهایی واجراء در نقاط مختلف جنوب کرمان در مدت دو روز برگزاری ویژه برنامه انتخاب شدند.

مسئول واحد نمایش حوزه هنری استان کردستان افزود: نمایش «وصال یار» داستان پسری را روایت می‌کند که برای رسیدن به یار بر اساس باورهای مذهبی مردم کردستان به مرقد «هاجره خاتون» خواهر امام رضا(ع) در سنندج رفته و آنجا حاجت خود را طلب می‌کند.  

وی تصریح کرد: امیر زارع‌زاده نویسنده، بازیگر و کارگردان سقزی متولد 1363 کارشناس ارشد برنامه‌ریزی محیطی و دانشجوی دکتری برنامه‌ریزی شهری و رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر سقز است.

وی اضافه کرد: تا کنون علاوه بر ویرایش 20 متن نمایشی کارگردانی و بازیگری در بیش از 40 نمایش صحنه‌ای وخیابانی را به انجام رسانده و بیش از 25 عنوان برتر درجشنواره‌های تئاتر در زمینه‌های، نویسندگی، کارگردانی، بازیگری و طراحی صحنه راکسب نموده است.

انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول