اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

دیدار رهبران چین، ژاپن و کره جنوبی در ارتباط با کره شمالی

رهبران کره جنوبی، ژاپن و چین قرار است روز دوشنبه پیرامون مسائل اقتصادی و موضوع کره شمالی دیدار و گفت‌وگو کنند.

دیدار رهبران چین، ژاپن و کره جنوبی در ارتباط با کره شمالی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «مون‌جائه این» رئیس‌جمهور کره جنوبی و «آبه شینزو» نخست‌وزیر ژاپن قصد دارند تا روز دوشنبه با «شی جین پینگ» رئیس‌جمهور چین دیدار و گفت‌وگو کنند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، آنها همچنین می‌خواهند برای داشتن یک جلسه سه جانبه با «لی که چیانگ» نخست‌وزیر چین به شهر «چنگدو» بروند. انتظار می‌رود آنها در خصوص مسائل اقتصادی مختلفی با یکدیگر بحث و گفت‌وگو کنند و موضوع کره شمالی را در دستور کار خود قرار دهند.

«ما ژائو شو» معاون وزیر خارجه چین روز پنجشنبه در مورد این جلسه سه‌جانبه گفت: «حفظ صلح و ثبات شبه جزیره کره و تلاش برای راه‌حل سیاسی موضوع این منطقه، مورد توجه چین، ژاپن و کره جنوبی است.»

کره شمالی از سال ۲۰۰۶ تحت تحریم‌های شدید شورای امنیت قرار گرفته و با وجود ورود به مذاکرات اتمی با کره شمالی، آمریکا و متحدان غربی‌اش همچنان تأکید دارند که تمام تحریم‌ها باید تا خلع سلاح اتمی پیونگ‌یانگ پابرجا بماند.

بامداد سه‌شنبه بود که روسیه و چین با ارائه پیش‌نویس قطعنامه‌ای به شورای امنیت سازمان ملل، خواستار لغو برخی تحریم‌های کره شمالی شدند. (جزئیات بیشتر)

همزمان با طرح پیشنهاد روسیه و چین برای کاهش بخشی از تحریم‌های کره شمالی، یک دیپلمات آمریکایی به رسانه‌ها گفته است که اکنون زمان مناسبی برای کاستن از تحریم‌های این کشور نیست.

«کیم جونگ‌اون» رهبر کره شمالی پیشتر به واشنگتن تا پایان سال جاری میلادی برای اتخاذ یک رویکرد منعطف در قبال کره شمالی مهلت داده بود. پیونگ‌یانگ تهدید کرده است که اگر واشنگتن پیشنهاد جدی و مناسبی در مذاکرات مطرح نکند، کره شمالی با انجام آزمایش‌های تازه موشکی، به آمریکا «هدیه کریسمس» می‌دهد. کره شمالی همچنین با بیان اینکه مذاکرات با آمریکا بی‌نتیجه بوده، اعلام کرده است که گزینه خلع سلاح اتمی دیگر روی میز مذاکره قرار ندارد.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول