اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  آموزش

طهماسبی: جایگاه دانشگاه‌ها با پشتیبانی امام و رهبری ارتقا یافت

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صدا و سیما گفت: بعد از انقلاب اسلامی با پشتیبانی امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری جایگاه دانشگاه‌ها تغییر کرده و ارتقا پیدا کرده است.

طهماسبی: جایگاه دانشگاه‌ها با پشتیبانی امام و رهبری ارتقا یافت

علی طهماسبی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صدا و سیما در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس با اشاره به اینکه جایگاه دانشگاه‌ها با پشتیبانی امام خمینی (ره)  و مقام معظم رهبری ارتقاء یافته است،‌گفت:‌ در زمان انقلاب به دلیل اینکه دولت آن زمان دست‌‌نشانده کشورهای غربی بود و همچنین با توجه به اینکه اعتقادشان بر این بود که با فروش نفت نیاز خود را تأمین کنند هیچگونه پیشرفت علمی و فناوری در کشور صورت نمی‌گرفت.

* ارتقای جایگاه دانشگاه با پشتیبانی امام (ره) و مقام معظم رهبری 

وی افزود: در زمان انقلاب اسلامی به طور مثال در مسائل کشاورزی و اقتصادی افرادی که به عنوان مستشاران کشورهای غربی وارد ایران شده بودند فعالیت‌های آنها هم نتیجه‌ای نداشت. این در حالی است که بعد از انقلاب اسلامی  با پشتیبانی امام خمینی و مقام معظم رهبری جایگاه دانشگاه‌ها ارتقاء پیدا کرد و رشد علمی آغاز شد.

* توجه ویژه به رابطه صنعت با دانشگاه 

طهماسبی تصریح کرد: در  حال حاضر ارتباط دانشگاه با صنعت و همچنین فعالیت‌های علمی بر اساس رفع نیازهای جامعه دو مقوله بسیار مهمی است که در نظام بنیادی سند آموزش و پرورش ترسیم شده است که باید به آن توجه ویژه‌ای شود.

* لزوم ورود نیروهای دغدغه مند به فعالیتهای پرورشی و پژوهشی

وی ادامه داد: اگر نیروهای دغدغه‌مند برای فعالیت‌های پرورشی و پژوهشی حضور یابند بدون شک بستر مناسبی برای پیشرفت علم و فناوری ایجاد می‌شود در واقع راحت‌تر می‌توان در دانشگاه‌ها و مراکز علمی نیروهای متخصص و نخبه را وارد بازار کار و جامعه کرد.

* آینده کشور را نیروهای جوانان نخبه می سازند 

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صدا و سیما در پایان گفت: باید در شورای عالی آموزش و پرورش و همچنین در نظام آموزشی کشور فعالیت‌هایی با برنامه‌ریزی با نگاه آینده‌نگری انجام شود که به نخبه‌پروری بپردازند چرا که آینده کشور را همین نیروهای متخصص و نخبه جوان خواهند ساخت.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول