اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

تمجید دوباره نتانیاهو از پیام امارات درباره عادی‌سازی روابط با تل‌آویو

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی امروز یکشنبه یک بار دیگر از پیام توئیتری روز گذشته وزیر خارجه امارات در خصوص تلاش شیخ‌نشین‌های عرب حاشیه خلیج فارس برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی تمجید کرده است.

تمجید دوباره نتانیاهو از پیام امارات درباره عادی‌سازی روابط با تل‌آویو

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که روز گذشته از پیام توئیتری وزیر امور خارجه امارات متحده عربی درباره روابط شیخ‌نشین‌های عربی حاشیه خلیج فارس استقبال کرده بود، امروز اعلام کرد: «ما اقداماتی را برای عادی‌سازی روابط با برخی کشورهای عربی انجام داده‌ایم».

به گزارش شبکه الجزیره، بنیامین نتانیاهو روز یکشنبه در جلسه کابینه این رژیم اعلام کرد: «بیانیه‌های وزیر خارجه امارات درباره یک ائتلاف جدید در خاورمیانه، در نتیجه تلاش‌های اسرائیل در مسیر عادی‌سازی روابط (با کشورهای عربی) بوده است».

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی افزود: «ما اقداماتی را برای عادی‌سازی روابط با برخی کشورهای عربی انجام داده‌ایم و صحبت‌های امارات درباره ائتلاف جدید با ما، نتیجه این کارها و تلاش‌ها است».

«عبدالله بن زاید» وزیر امور خارجه امارات عربی روز شنبه (دیروز) در حساب کاربری‌اش در توییتر مطلبی منتشر کرده که تأیید می‌کند که شیخ‌نشین‌های عرب حاشیه خلیج فارس در حال عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی هستند.

این پایگاه در مطلب خود با اشاره به سفر سال ۲۰۱۸ بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی به عمان و استقبال گرم مقامات عمانی از وی، نوشت که «یوسف بن علوی»، وزیر خارجه عمان در پاسخ به شبکه خبری الجزیره درباره چرایی اجازه عمان به وزیر خارجه اسرائیل برای سفر به مسقط گفت: «اسرائیل ملتی در میان ملت‌های خاورمیانه است و ما باید برای آینده، سفر جدیدی را شروع کنیم».

این اقدام بن زاید که تأیید بهبود روابط اعراب با رژیم صهیونیستی به شمار می‌آید، روز گذشته با استقبال سریع نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی روبرو شد و او گفته بود: «زمان آن فرا رسیده است که عادی‌سازی روابط [بین اسرائیل و کشورهای عربی] و صلح محقق شود» (جزئیات بیشتر).

نتانیاهو در جلسه کابینه این رژیم درباره تحرکات تل‌آویو برای عادی‌سازی با کشورهای عربی گفت: «امکان اشاره به جزئیات همه اقدامات انجام شده در سال‌های اخیر را ندارم فقط می‌توانم بگویم که این سخنان نتیجه به ثمر رسیدن ارتباطات و تلاش‌های بسیاری می‌باشد که هم اکنون بهتر است در مورد آن‌ها سکوت کرد». 

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی سپس به تلاش دادگاه بین‌المللی کیفری برای انجام تحقیقات درباره جنایت‌های جنگی این رژیم علیه فلسطینیان هم اشاره کرد و مدعی شد: «در حالی که ما در حال پیشرفت به سوی افق‌های تازه‌ای از امید و صلح با همسایگان عرب خود هستیم، دادگاه بین‌المللی لاهه به عقب می‌رود. این دادگاه کاملا به یک سلاح در جنگ سیاسی علیه کشور اسرائیل تبدیل شد».

وی در محکومیت اقدام دادستان دیوان بین‌المللی کیفری ادعا کرد: «آنها چه کسانی را به دادگاه می‌کشانند؟ چه کسی را محکوم می‌کنند؟ رژیم ایران را؟ ترکیه را؟ سوریه را؟ خیر. اسرائیل را، تنها دموکراسی خاورمیانه. این دو رویی محض است». 

نتانیاهو در بخش پایانی صحبت‌های خود از مواضع وزیر خارجه آمریکا و دولت «دونالد ترامپ» به دلیل مخالفت شدید با تحقیقات دیوان بین‌المللی کیفری علیه رژیم صهیونیستی قدردانی کرد.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول