اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

اجرای تغییرات گسترده در کابینه مصر

پارلمان مصر با برکناری و انتصاب تعدادی از وزرای کابینه که به پیشنهاد رئیس‌‌جمهور این کشور معرفی شده‌اند، موافقت کرد.

اجرای تغییرات گسترده در کابینه مصر

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، پارلمان مصر امروز (یکشنبه) با طرح پیشنهادی رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر این کشور برای انجام تغییرات در کابینه موافقت کرد و بدین گونه یازده وزارت دچار شاهد تغییر وزیر شد.

به نوشته وبگاه الیوم السابع، طبق قانون مصر، رئیس‌جمهور می‌تواند پس از مشورت با نخست‌وزیر دست به تغییرات در کابینه بزند و در نامه‌ای به پارلمان خواستار تصویب آن شود و با رأی یک سوم نمایندگان پارلمان، تغییرات در کابینه عملی می‌شود.

بنابر تغییرات صورت گرفته، «مصطفی کمال مدبولی» نخست وزیر مصر ضمن ابقا در پست خود، وزارت امور سرمایه‌گذاری و اصلاحات اداری را نیز به دست می‌گیرد و وزارتخانه‌های گردشگری و آثار باستانی، دادگستری، برنامه‌ریزی و توسعه اقتصادی، همکاری بین‌المللی، رسانه‌ها، فرودگاههای مسافربری، وزارت همبستگی، کشاورزی، تجارت و صنعت و وزارت امور پارلمان شاهد تغییر در سطح وزیر خواهند بود.

کابینه مصر از ۳۳ وزارتخانه تشکیل شده که با احتساب تغییرات امروز می‌توان گفت که وزرای ۲۲ وزارتخانه در پست خود ابقا شده‌اند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول