اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  صنعت ، تجارت ، بازرگانی

نقشه راه توسعه محصول ایران خودرو تدوین شد

معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصول ایران خودرو از تدوین نقشه راه توسعه محصول ایران خودرو در بخش‌های خودروهای سواری، هاچ بک، ‌کراس اوور و برقی خبر داد.

نقشه راه توسعه محصول ایران خودرو تدوین شد

اخبار شرکتها: کیانوش پورمجیب گفت: نقشه راه توسعه محصول ایران خودرو برمبنای طراحی پلت‌فرم ملی و تولید خودروهایی درکلاس‌های ابعادیC و B برای توسعه خودروهای سواری، هاچ بک، ‌کراس اوور و خودرو برقی به منظور پاسخگویی به نیاز مشتریان و کسب سهم مناسب از بازار داخلی و صادراتی تدوین شده است.

وی افزود: ‌در این نقشه راه، انواع موتورهای کم مصرف و گیربکس‌های دستی و اتوماتیک شش دنده در نظر گرفته شده است.

پورمجیب افزود: ‌براساس پلتفرم بومی‌سازی شده، خودرویی درکلاس ابعادی C  با استانداردهای ایمنی یورو NCAP سه ستاره و با مصرف سوخت و آلایندگی مطابق با استانداردهای روز کشور از سال آینده تولید و  به بازار عرضه خواهد شد.

پورمجیب از آغاز طراحی محصول در کلاس شاسی بلند و کراس اوور بر روی پلت‌فرم ملی ایران خودرو در سال جاری خبر داد و اظهار کرد: ‌پروژه p535 که یک کراس اوور ساخت داخل است که در دوسال آینده به بازار عرضه خواهد شد.

 وی همچنین اظهار کرد: خودروی سواری در کلاس ابعادی C  و با  برند ایران‌خودرو در سال آینده تولید خواهد شد.

معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصول ایران‌ خودرو خاطرنشان کرد: طبق نقشه راه توسعه محصول این شرکت، تولید خودروهای برقی در دستور کار قرار گرفته که در اولین گام خودروی دنا پلاس در مدت یک سال و نیم آینده به نیروی محرکه  برقی مجهز خواهد شد.

پورمجیب با اشاره به استقبال مردم از خودروهای دنده اتوماتیک گفت: دنا پلاس اتوماتیک از ابتدای سال آینده به بازار عرضه می شود و 207 با دنده اتوماتیک نیز در نیمه نخست سال 99 آماده تولید خواهد بود.

معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصول ایران خودرو تصریح کرد: 207 و دنا پلاس در راستای هدف کاهش مصرف سوخت و راحتی راننده در سال آینده به فرمان برقی مجهز می‌شوند.

وی اظهار کرد: محصول  207 با سقف پانوراما و دنده دستی تا پایان امسال  و با استاندارد آلایندگی  یورو 5 وارد بازار خواهد شد.
پورمجیب در خصوص تولید خودروهای پایه گازسوز نیز گفت: ایران خودرو در نظر دارد تا به منظور ارتقاء رضایت مشتریان و افزایش حجم مفید صندوق عقب خودروهای دوگانه سوز، با اعمال تغییرات در پلتفرم خودروهای سمند، پارس و حتی رانا، مخازن گاز را  از داخل صندوق عقب به کف خودروها منتقل کند.

وی تاکید کرد: تولید موتورهای کم مصرف 3 سیلندر در نقشه راه ایران خودرو پیش بینی شده و این پروژه در مرحله امکان‌سنجی فنی و اقتصادی است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول