اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

سفر وزیر خارجه یونان به لیبی

وزیر خارجه یونان به منظور دیدار با مقامات دولت شرق لیبی و بررسی توافق امنیتی امضاشده بین دولت وفاق ملی (غرب لیبی) با ترکیه، امروز وارد بنغازی شد.

سفر وزیر خارجه یونان به لیبی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت خارجه دولت موقت وابسته به مجلس نمایندگان شرق لیبی، اعلام کرد که «نیکوس دندیاس» وزیر خارجه یونان صبح امروز یکشنبه وارد شهر بنغازی شد.

بنابر گزارش وبگاه «العربی الجدید»، در بیانیه وزارت مذکور آمده است که وزیر خارجه یونان در این سفر با «عبدالله الثنی» نخست‌وزیر موقت و «عبدالهادی الحویج» وزیر خارجه این دولت دیدار و درباره روابط دوجانبه و یادداشت تفاهم امنیتی امضا شده بین دولت وفاق ملی و ترکیه گفت‌وگو خواهد کرد.

یونان نخستین کشوری بود که مخالفت خود با یادداشت تفاهم امنیتی امضا شده بین دولت وفاق ملی و ترکیه را اعلام و در اعتراض به این توافق، سفیر دولت وفاق ملی در رم را اخراج کرد.

یونان گفته بود که هدف ترکیه حذف جزایر یونانی از نقشه دریای مدیترانه است، امری که حقوق دریایی یونان را تهدید می‌کند.

جمعه گذشته نیز «عقیله صالح» رئیس مجلس نمایندگان لیبی در شهر طبرق (شرق لیبی) به یونان سفر کرد و در این سفر مخالفت خود با توافقنامه امضا‌شده بین دولت وفاق ملی و ترکیه را اعلام کرد.

«رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه و فائز السراج، رئیس دولت وفاق ملی لیبی ۲۷ نوامبر(چهارشنبه ۶ آذر) دو یادداشت تفاهم در زمینه همکاری امنیتی و مناطق دریایی امضا کردند، که با واکنش شدید کشورهای حاشیه مدیترانه از جمله مصر، قبرس و یونان مواجه شد.

ترکیه همچنین با لیبی توافقی برای همکاری‌های نظامی و امنیتی امضا کرده است. این توافق که می‌تواند راه را برای اعزام نیروهای نظامی ترکیه به لیبی باز کند، در پارلمان ترکیه تصویب شد.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول