اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  احزاب و تشکل ها

موسی‌پور: تشکیل مجلسی کارآمد، مستلزم بازنگری‌‌هایی در فرآیند تشکیل و فعالیت آن است

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز با اشاره به اینکه تشکیل مجلسی کارآمد، مستلزم برخی بازنگری‌ها در فرآیندهای تشکیل و فعالیت آن است، گفت: از چگونگی ثبت نام کاندیداها و شرایط ثبت ‌نام‌کنندگان گرفته تا نحوه بررسی صلاحیت ها و انجام تبلیغات، خلاءها و نقاط ضعفی وجود دارد.

موسی‌پور: تشکیل مجلسی کارآمد، مستلزم بازنگری‌‌هایی در فرآیند تشکیل و فعالیت آن است

حجت الاسلام محمدحسین موسی‌پور عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز در گفتگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس با اشاره به انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی در روز دوم اسفند گفت: مجلس در عین این که باید ملی و برآیند همه اندیشه‌ها و نیروهای درون نظام باشد. باید انقلابی‌ و در بردارنده عناصر انقلابی هم باشد؛ با مشی  و رویکرد انقلابی است که می‌توان از گذرگاه‌های سخت و شرایط بحرانی عبور کرد.

موسی پور با انتقاد از برخی اظهارات مسئولان دولتی و بعضی از نمایندگان مجلس در باب حوادث بنزینی آبان ماه افزود: بعضی از این مسئولان و افراد که طرفدار دولت بودند و به جای بیان دغدغه‌های مردم سنگ تمام در حمایت از دولت می‌گذاشتند، اکنون چه شده که سنگ مردم به سینه می‌زنند؟ دولتی که نظام و امنیت ملی را در معرض یک مخاطره جدی قرار داد و بی تدبیری آن باعث شد میلیاردها تومان خسارت به اموال دولتی و عمومی وارد شود و تعدادی از حافظان امنیت و جمعی از بهترین فرزندان این کشور شهید و کشته شوند، اکنون چگونه طلبکارانه سخن می‌گویند و با چه رویی برای نتایج کارنامه غیرقابل دفاع خود و‌ دولت مطالبه‌گر هم شده‌اند؟!

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز همچنین با اشاره به کلید خوردن مراحل برگزاری انتخابات با انجام ثبت نام‌ها و شروع بررسی صلاحیت‌ها گفت: ما باور داریم که انتخابات ساز و کاری کارآمد در چارچوب نظام مردم سالاری دینی است و به همین دلیل به طور میانگین هر سال یا یک سال در میان یک انتخابات در کشور برگزار شده است. بنابراین انتخابات، جوابگوی نیاز کشور و مردم به پیشرفت و عدالت و کارآمدی نظام جمهوری اسلامی است.

موسی پور با اشاره به اینکه تشکیل مجلسی کارآمد، مستلزم برخی بازنگری‌ها در فرآیندهای تشکیل و فعالیت آن است، افزود: از چگونگی ثبت نام کاندیداها و شرایط ثبت ‌نام‌کنندگان گرفته تا نحوه بررسی صلاحیت ها و انجام تبلیغات، خلاءها و نقاط ضعفی وجود دارد که نیازمند بازنگری و بازبینی هستیم. همچنین بعد از شکل گیری مجلس باید در کم و کیف فعالیت نمایندگان و سازوکارهای درونی آن و نیز تشکیل کمیسیون ها و روند تصویب قوانین بازنگری هایی صورت گیرد تا مجلسی پویا و کارآمد داشته باشیم.

مسئول تشکیلات جامعه روحانیت مبارز همچنین با تاکید بر این که شایسته است با بازبینی و بازنگری در فرآیندهای شکل‌گیری، عملکرد و ساختار مجلس این نقاط ضعف برطرف شود، افزود: افرادی که از توانمندی، نخبگی و کارآمدی بالاتری برخوردار هستند باید میل بیشتری برای ورود به این میدان که معرکه ای سخت و جایگاهی خطیر و تعیین کننده در سرنوشت حال و آینده کشور دارد پیدا کنند.

حجت الاسلام موسی پور با بیان اینکه وظیفه قانونگذاری مهمترین و اساسی ترین کارکرد مجلس است، گفت: وظیفه قانونگذاری کاری حکیمانه است و افرادی که دارای نخبگی، پختگی، تعهد و تخصص هستند باید برای این شأن و جایگاه انتخاب شوند.

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت با اشاره به شفاف نبودن حدود و ثغور قانون انتخابات و تبلیغات گفت: متاسفانه بعضاً در ادوار گذشته شاهد بوده ایم که هر کاندیدایی توانمندی و بضاعت مالی بیشتری دارد و با عناصر قدرت ارتباط زیادی برقرار کرده امکان توفیق برای ورود به خانه ملت برای او بیشتر است. باید تلاش کنیم تا تاثیر قدرت و ثروت در انتخاب افراد و تشکیل مجلس به حداقل برسد. ما بر این باوریم با اصلاح این رویه ها و انتخاب صحیح مردم، مجلس توانمند و کارآمدی شکل می گیرد که برای گام دوم انقلاب از او انتظار انجام مأموریت ها و کارهای بزرگ داریم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول