اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

اهدای 2 هزار و 400 جلد کتاب توسط یک خیر زنجانی

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان از اهدای 2 هزار و 400 جلد کتاب توسط یک خیر خبر داد و گفت: بخش قابل توجهی از منابع کتابخانه‌ای توسط خیرین تامین می‌شود.

اهدای 2 هزار و 400 جلد کتاب توسط یک خیر زنجانی

امیرعلی نیک‌بخش امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به اینکه بیش از 8 درصد از جمعیت استان عضو کتابخانه‌های عمومی هستند، اظهار کرد: موجودی کتاب در کتابخانه‌های استان یک میلیون و ۳۵۱ هزار و ۵۸۹ جلد است، یعنی امسال بیش از ۶ درصد افزایش منابع کتابخانه‌ای روی داده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با اشاره به اینکه به ازای هر فرد 9 دهم درصد فضای کتابخانه‌ای در استان وجود دارد، اضافه کرد: سرانه فضای مطالعه در استان زنجان مطلوب است.

وی با بیان اینکه یکی از موضوعات قابل توجه در اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان ترویج فرهنگ اهدای کتاب است، تصریح کرد: اهدای کتاب و سازماندهی عمومی آن، سنت شایسته و پسندیده‌ای‌ است که به موجب آن دسترسی همگانی و عمومی به کتب مختلف، ممکن می‌شود

نیک‌بخش با اشاره به اینکه این مهم می‌تواند به جریان سیال گردش اطلاعات و دانش در حوزه همه علوم، کمک شایانی کند و فرهنگ‌سازی و تبلیغ در این زمینه ضرورتی است که در صورت اجرای شایسته و کارآمد، تبعات مفید و مؤثر آن در جامعه ملموس خواهد بود، اضافه کرد: مردم استان زنجان در بحث جشنواره «اهدای کتاب، اهدای دانایی» مشارکت خوبی دارند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان در ادامه از اهدای 2 هزار و 400 جلد کتاب توسط یک خیر زنجانی خبر داد و گفت: خلیل شامی خیر فرهنگ دوست زنجانی در اقدامی ارزشمند 2 هزار و 400 جلد از کتاب‌های کتابخانه شخصی‌ خود را به کتابخانه‌های عمومی شهر زنجان اهدا کرد.

وی تصریح کرد: کتاب‌های اهدایی در موضوعات مختلف به ویژه در حوزه تاریخ و ادبیات هستند که به مرکز مبادله شهرستان زنجان منتقل و سپس در بین کتابخانه‌های عمومی زنجان توزیع خواهد شد که البته اولویت ارسال منابع نیز کتابخانه‌های روستایی و مناطق محروم است.

نیک‌بخش با اشاره به اینکه بخش عمده‌ای از منابع کتابخانه‌های عمومی زنجان از محل کتب اهدایی تامین می‌شود و خیرین و شهروندان زنجانی سالانه تعداد قابل توجهی کتاب به کتابخانه‌های عمومی اهدا می‌کنند، گفت: همه ساله جشنواره اهدای کتاب نیز در زنجان برگزار می‌شود.

وی افزود: در بیست و هفتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی نیز در همه کتابخانه‌های عمومی زنجان، ایستگاه جمع‌آوری کتب اهدایی دایر شد و اعضای فعال و مراجعان کتابخانه‌ها، همچنین تعدادی از سازمان‌ها و ادارات دولتی اقدام به اهدای کتاب‌های خود به کتابخانه‌های عمومی زنجان کردند.

انتهای پیام/73005/ق30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول