اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت

شرکت‌های اینترنتی چین دیگر نمی‌توانند اوضاع سیاسی را به چالش بکشند

مدیریت فضای مجازی چین قوانینی را منتشر کرده که براساس آن به صراحت محتوایی را که امنیت ملی را به خطر می‌اندازد، اسرار دولت را نادیده می‌گیرد‌، قدرت دولت را زیر پا می‌گذارد و وحدت ملی را تضعیف می‌کند، ممنوع می‌کند؛ به عبارت دیگر، شرکت‌های اینترنتی نمی‌توانند وضع موجود سیاسی را به چالش بکشند.

شرکت‌های اینترنتی چین دیگر نمی‌توانند اوضاع سیاسی را به چالش بکشند

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از انگجت، «مدیریت فضای مجازی چین» قوانینی را منتشر کرده که براساس آن شرکت‌های اینترنتی موظفند  علاوه بر کنترل محتوا الگوریتم هایی بنویسند که ایده مثبت را ترویج می‌کند.

براساس این قوانین، مدیریت شرکت‌های اینترنتی با توجه به محتوای آنها تحت نظر قرار گرفته می‌شود، از جمله فشار برای الگوریتم‌های توصیه برای ترویج ایده های مثبت و درعین حال حذف کردن نکات منفی در همان زمان باید اعمال شود.

این اقدام به صراحت محتوایی را که امنیت ملی را به خطر می‌اندازد، اسرار دولت را نادیده می‌گیرد‌، قدرت دولت را زیر پا می‌گذارد و وحدت ملی را تضعیف می‌کند، ممنوع می‌کند؛ به عبارت دیگر، شرکت‌های اینترنتی نمی‌توانند وضع موجود سیاسی را به چالش بکشند.

مقررات جدید از اول مارس به مرحله اجرا گذاشته می‌شود و قرار است مدیریت سخت‌تر حساب‌ها ، ثبت نام، تعدیل و شایعات را در بربگیرند.

دولت‌ها اخیراً تلاش‌هایی را برای تنظیم الگوریتم‌ها انجام داده‌اند، اگرچه رویکرد چین در این زمینه بسیار متفاوت از سایر کشورها است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول