اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان غربی

88 درصد مطالبات چغندرکاران آذربایجان‌غربی پرداخت شد/کشت چغندرقند به نصف کاهش یافت

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه امسال مجموع خرید چغندرقند 513 میلیارد و 700 میلیون تومان بوده است گفت: کل پرداختی نیز تا پایان آذر ماه، 450 میلیارد و 600 میلیون تومان بوده که درصد پرداختی حدود 88 درصدی را نشان می دهد.

88 درصد مطالبات چغندرکاران آذربایجان‌غربی پرداخت شد/کشت چغندرقند به نصف کاهش یافت

علی عیدی مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه، با اشاره به سطح کاشت اولیه محصول چغندقند در سال زراعی 97-98 اظهار کرد: امسال سطح کاشت، 29 هزار و 393 هکتار و سطح سبزی 28 هزار و 300 هکتار بوده است.

وی تصریح کرد: امسال سطح برداشت چغندرقند تا پایان آذر ماه، 28 هزار و 300 هکتار و میزان چغندر تولیدی از سطح برداشتی 30 میلیون و 340 هزار تن بوده است.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: تاکنون یک میلیون و 80 هزار 486 تن چغندرقند به کارخانه‌ها تحویل داده شده است.

وی با اشاره به اینکه میزان تولید چغندرقند امسال نصف سال گذشته بود افزود: امسال سطح زیرکشت و عملکرد، به خاطر شرایطی مانند بارندگی‌های ابتدای فصل کاشت، کاهش یافته و اجازه کشت را نداد و بنابراین مشکلاتی به وجود آمد.

عیدی با اشاره به اینکه امسال مجموع خرید چغندرقند 513 میلیارد و 700 میلیون تومان بوده است گفت: کل پرداختی نیز تا پایان آذر ماه، 450 میلیارد و 600 میلیون تومان بوده که درصد پرداختی حدود 88 درصدی را نشان می دهد.

وی اظهار کرد: مقرر شده تا 15 تا 20 روز پس از تحویل نهایی، بهای درصد باقی مانده نیز پرداخت شود.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه امسال کشت نشایی چغندرقند آغاز شده است افزود: این میزان در استان  105 هکتار بوده است.

وی در ادامه با اشاره به قیمت خرید تضمینی چغندرقند در سال جاری تصریح کرد: قیمت خرید آن در هر کیلو 435 هزار تومان با احتساب کرایه حمل و نقل بوده است.

انتهای پیام/61024/ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول