اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

آلودگی هوا «ناسالم برای همه گروه‌های سنی» تا چهارشنبه/بیماران تنفسی در خانه بمانند

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: به دلیل آلودگی هوا توصیه می‌شود خودداری از تردد غیرضروری در سطح شهر به‌ویژه برای کودکان، افراد مسن و بیماران تنفسی و قلبی و مدیریت نوع سوخت واحدهای صنعتی در کلان شهرها، در دستور کار باشد.

آلودگی هوا «ناسالم برای همه گروه‌های سنی» تا چهارشنبه/بیماران تنفسی در خانه بمانند

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور، اظهار داشت: در سه روز آینده در اغلب مناطق کشور جوی آرام و پایدار حاکم است و به همین دلیل در شهرهای پرجمعیت و صنعتی، افزایش غلظت آلاینده‌های جوی ادامه دارد و شاهد آلودگی هوا هستیم.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با اشاره به کاهش کیفیت هوا تا حد ناسالم برای همه گروه‌های سنی، گفت: توصیه می‌شود اتخاذ تمهیدات لازم برای کاهش تردد‌های شهری‌، ‌خودداری از تردد غیرضروری در سطح شهر به‌ویژه برای کودکان، افراد مسن و بیماران تنفسی و قلبی و مدیریت نوع سوخت واحدهای صنعتی در سطح و حومه کلان شهرها در دستور کار باشد.

وی ادامه داد: در سه روز آینده در نیمه غربی سواحل خزر و همچنین استان اردبیل افزایش دما بین 4 تا 6 درجه همراه با وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: از اواخر وقت روز چهارشنبه سامانه بارشی از شمال‌غرب و غرب وارد کشور می‌شود و سبب بارش باران در این مناطق خواهد شد.

ضیائیان اظهار کرد: روز جمعه با تداوم فعالیت این سامانه بارشی در نوار غربی کشور و دامنه‌های جنوبی البرز بارش پراکنده داریم و روز شنبه از شدت بارش‌ها در نوار غربی کشور کاسته می‌شود.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه کرد: روز شنبه بارش پراکنده در زاگرس مرکزی، دامنه جنوبی البرز مرکزی و شرقی و بخش‌هایی از مرکز کشور خواهیم داشت ضمن اینکه با شمالی شدن جریانات روی دریای خزر در سواحل شمالی کشور بارش باران و کاهش دما خواهیم داشت؛ در ارتفاعات مناطقی که ذکر شد بارش ‌به صورت برف خواهد بود.

وی در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران فردا صاف و غبارآلود خواهد بود و این شرایط روز چهارشنبه ادامه دارد و روزهای پنج‌شنبه و جمعه شاهد بارش پراکنده ضعیف و گاهی وزش باد در استان تهران خواهیم بود؛ بیشینه و کمینه دما فردا در تهران 14 و 3 درجه خواهد بود.

ضیائیان گفت: فردا بندرعباس با بیشینه دمای 28 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای 9 درجه زیر صفر سردترین مرکز استان خواهد بود.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه کرد: فردا در 18 استان کمینه دما صفر و زیر صفر درجه خواهد بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول