اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

احتمال انتقال سامانه «اس 300» روسیه به تاجیکستان

وزیر دفاع روسیه اعلام کرد 2 سال دیگر، پس از آموزش متخصصان، روسیه می‌تواند سیستم موشکی ضد هوایی «اس 300» را در اختیار نیروهای مسلح تاجیکستان قرار دهد.

احتمال انتقال سامانه «اس 300» روسیه به تاجیکستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «سرگئی شایگو» وزیر دفاع روسیه مسئله انتقال احتمالی سیستم موشکی ضد هوایی این کشور به نیروهای مسلح تاجیک را مطرح کرد.

شایگو با بیان اینکه زیرساخت‌های نظامی و اجتماعی پایگاه‌های نظامی روسیه در خارج به طور فعال در حال توسعه قرار دارند، گفت: در سال جاری میلادی در پایگاه نظامی 201 روسیه در قلمرو تاجیکستان سامانه «اس 300» مستقر شد.

وی افزود: این سیستم پس از آموزش متخصصان تاجیکی، بعد از 2 سال می‌تواند در اختیار نیروهای مسلح تاجیکستان قرار داده شود.

شایگو همچنین گفت: چین، هند، مصر، الجزایر و ویتنام در سال جاری میلادی شرکای اصلی روسیه در زمینه همکاری‌های نظامی و فنی بودند.

وزیر دفاع روسیه همچنین افزود: در طول سال جاری میلادی تقویت مناسبات با کشورهای عضو سازمان پیمان امنیت جمعی، همسود و سازمان همکاری شانگهای ادامه یافت.

سامانه «اس 300» که شامل 30 قطعه تجهیزات از جمله پست فرماندهی، شبکه نشان گیری، پرتابگرها، رادار و وسایل نقلیه پشتیبانی است از انبار تجهیزات منطقه مرکزی نظامی وزارت دفاع روسیه از منطقه «پوولوژی» این کشور در سال جاری میلادی توسط راه آهن به تاجیکستان منتقل شد.

باید گفت که این نخستین سامانه موشکی اس 300 روسیه در مرز با افغانستان می‌باشد.

یکی دیگر از سامانه‌های موشکی اس 300 در قلمرو قزاقستان مستقر شده است.

اس 300 برای دفاع از تجهیزات بزرگ صنعتی، اداری و پایگاه‌های نظامی در نظر گرفته شده و اولین سیستم چند کاناله‌ای است که قادر است تا 6 هدف را ردیابی کرده و تا دوازده موشک به آن شلیک کند.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول