اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

آغاز مجدد درگیری‌های هنگ‌کنگ در آستانه کریسمس

معترضان هنگ‌کنگی روز گذشته و در آستانه کریسمس با بر سر گذاشتن کلاه بابانوئل، تظاهرات را ازسرگرفتند.

آغاز مجدد درگیری‌های هنگ‌کنگ در آستانه کریسمس

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در حالی که تظاهرات 6 ماهه معترضان هنگ‌کنگی وارد سال جدید می‌شود، روز سه‌شنبه معترضان با بر سر داشتن کلاه‌ بابانوئل، درگیری‌ها را از سرگرفتند.

به نوشته خبرگزاری «آسوشیتدپرس»، معترضان سیاه‌پوش شیشه‌های مغازه‌ها را شکستند، پلیس نیز در پاسخ به این اقدامات از گاز اشک‌آور استفاده و بسیاری از معترضان را دستگیر کرد.

 هنگ‌کنگ تا سال ۱۹۹۷ تحت حاکمیت انگلیس قرار داشت. از آن سال حاکمیت چین بر این منطقه اعاده شد، اما ساختار سیاسی آن همچنان دست‌نخورده باقی مانده و اصطلاحا شرایط «یک کشور، دو سیستم» در روابط میان پکن و هنگ‌کنگ برقرار است. این منطقه از لحاظ نظام سیاسی در امور داخلی مستقل است و صرفا در سیاست‌های کلان نظامی و امنیتی از پکن پیروی می‌کند.

این درگیری‌ها در هنگ‌کنگ از حدود 6 ماه گذشته و با اعتراض به قانون استرداد مجرمین به خاک اصلی چین آغاز شد. بر اساس آن هنگ‌کنگ می‌توانست برخی مجرمین را برای ادامه محاکمه یا اجرای مجازات، به سرزمین اصلی چین بفرستد.

اگرچه این قانون اکنون به طور کلی کنار گذاشته شده، اما اعتراضات در این منطقه ادامه دارد و اخیرا رنگ آشوب و خرابکاری به خود گرفته است.

حمایت غرب از معترضان خشن هنگ‌کنگ در حالی صورت می‌گیرد که این معترضان علیرغم لغو لایحه استرداد مجرمین که علت اصلی آغاز اعتراضات آنها بود، حاضر به عقب‌نشینی نیستند و هم‌اکنون با زدن نقاب‌ بر صورت، اقدامات خرابکارانه‌ای را در سطح شهر انجام می‌دهند و به اموال دولتی و خصوصی آسیب وارد می‌کنند و نیروهای امنیتی و ساختمان‌های دولتی را مورد حملات خود قرار می‌دهند.

طبق این گزارش، معترضان اخیرا از سلاح‌هایی مانند تیر و کمان برای حمله به نیروهای امنیتی استفاده می‌کنند.

در پی تداوم مداخلات خارجی در امور هنگ کنگ، «لئو شیائومینگ» سفیر چین در انگلیس از آمریکا و انگلیس خواست تا مداخله در امور هنگ‌کنگ را متوقف کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول