اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

به‌سادگی از کنار جرائم انتخاباتی نمی‌گذریم

رئیس کل دادگستری خراسان‌جنوبی گفت: نباید به سادگی از کنار جرائم انتخاباتی بگذریم و با قاطعیت، دقت و سرعت با مجرمین برخورد شود.

به‌سادگی از کنار جرائم انتخاباتی نمی‌گذریم

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی صبح امروز در سومین شورای معاونین، رؤسای حوزه‌های قضایی و دادستان‌های خراسان‌جنوبی، با اشاره به یوم‌الله 9دی‌ماه، اظهار داشت: یوم‌الله 9 دی روزی است که ملت ایران بصیرت انقلابی و حمایت همه‌جانبه از ولایت را به نمایش گذاشتند و یک بار دیگر تعهد خود را به نظام اسلامی و شهدا نشان داده و تومار فتنه‌گران را در هم پیچیدند.

وی با تأکید بر اینکه باید همگام با سیاست‌های قوه قضاییه تلاش‌های خود را مضاعف کنیم تا پیشرو باشیم، بیان داشت: اجرای سیاست‌های تحولی قوه قضاییه در کشور، در خراسان‌جنوبی نیز باید به‌طور جدی مد نظر قرار گیرد تا از سایر استان‌ها عقب نباشیم.

رئیس کل دادگستری خراسان‌جنوبی با اشاره به انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و نقش قضات و رؤسای حوزه‌های قضایی در این زمینه، عنوان کرد: قضات و رؤسای حوزه‌های قضایی استان باید در مدت باقی‌مانده تا زمان انتخابات مسائل را رصد تا ما نیز وظیفه خود را به بهترین نحو انجام دهیم.

مشارکت حداکثری مردم پشتوانه نظام است

حمیدی با تأکید بر اینکه در حوزه قوانین هیچ خلاء وجود ندارد اما باید توسط مسئولان و مجریان این قوانین به‌درستی اجرا شود، مطرح کرد: با توجه به اینکه مشارکت حداکثری مردم پشتوانه نظام است لذا مسئولان برای مشارکت حداکثری مردم در انتخابات وظایفی دارند که باید انجام دهند.

وی با بیان اینکه باید مراقب باشیم در اجرای قوانین تبعیض به وجود نیاید و هر اقدامی باید در چارچوب قانون باشد، افزود: دستگاه قضایی نظارت بر حسن اجرای قوانین را برعهده دارد و دادستان‌ها نیز باید بر روند اجرای انتخابات در سطح استان و شهرستان‌ها نظارت دقیق داشته باشد.

رئیس کل دادگستری خراسان‌جنوبی مطرح کرد: قوه قضاییه قصد دخالت در کار شورای نگهبان و دستگاه‌های اجرایی را ندارد اما قوه قضاییه از باب وظایف ذاتی در حوزه پیشگیری و برخورد با جرائم انتخاباتی بر روند اجرای انتخابات نظارت خواهد کرد.

شعب رسیدگی به جرائم انتخاباتی راه‌اندازی شد

حمیدی از برگزاری جلسات ستاد پیشگیری از وقوع جرائم انتخاباتی هر 15 روز یک بار در مرکز استان خبر داد و افزود: شعب ویژه رسیدگی به جرائم انتخاباتی در استان راه‌اندازی شده است.

وی با تأکید بر اینکه نباید به سادگی از کنار جرائم انتخاباتی بگذریم و با قاطعیت، دقت و سرعت با مجرمین برخورد شود، اضافه کرد: دستگاه قضایی استان نسبت به جرائم انتخاباتی اهمالی در رسیدگی انجام نمی‌دهد و پرونده‌ها با دقت و سرعت رسیدگی و نتایج به افکار عمومی اعلام خواهد شد.

رئیس کل دادگستری خراسان‌جنوبی حمایت از تولید و اشتغال را نیاز ضروری امروز کشور و دفاعی در مقابل توطئه‌های اقتصادی دشمن دانست و متذکر شد: باید حمایت قضایی و حقوقی از تولیدکنندگان استان انجام شود و هیچ‌گونه تصمیم قضایی و رأی توسط دستگاه قضایی که منتهی به تعطیلی واحد تولیدی شود نباید شکل بگیرد.

برخورد با مفاسد اقتصادی؛ اولویت دستگاه قضا

حمیدی اعلام کرد: ما به عنوان دستگاه قضایی وظیفه داریم با هرگونه فسادی در نظام اسلامی برخورد کنیم و اولویت ما امروز در برخورد با مفاسد اقتصادی است چرا که مفاسد موجب ناامیدی مردم و آب به آسیاب دشمن ریختن می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین دادستان‌ها با قدرت از اقدامات قانونی ضابطین در مقابله با انواع فساد حمایت کنند چرا که بدون حمایت قضایی نمی‌توانند وظایف خود را به‌درستی انجام دهند.

رئیس کل دادگستری خراسان‌جنوبی با تأکید بر اینکه مدیران قضایی تکلیف دارند درب اتاقشان به روی مردم باز باشد و حرف مردم را بشنوند، مطرح کرد: 20 درصد از نارضایتی‌های مردمی مربوط به برخورد نامناسب قضات است لذا باید این آسیب درمان شود و برخورد قضات با مردم توأم با رأفت اسلامی باشد.

انتهای پیام/69039/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول