اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

تجلی‌گاه‌ مقبولیت مردمی نظام، انتخابات است

امام جمعه قیدار با بیان اینکه یکی از تجلی‌گاه‌های مقبولیت مردمی نظام انتخابات است، گفت: هر چه میزان مشارکت مردم در انتخابات بالاتر باشد، نشان دهنده مقبولیت بالای آن نظام خواهد بود و به همین تناسب با بالا رفتن میزان مقبولیت نظام، جایگاه امنیت ملی نیز تقویت خواهد شد.

تجلی‌گاه‌ مقبولیت مردمی نظام، انتخابات است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت‌الاسلام علی موسوی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهر قیدار به در پیش بودن 9 دی، یادآور حماسه مردم ایران در سال 88 که روز بصیرت و میثاق امت با ولایت نام‌گذاری شده است، اشاره و اظهار کرد: یادآوری این روز بعد از 10 سال، با هدف درس‌ عبرت گرفتن انجام می‌شود.

امام جمعه قیدار تاکید کرد: بازخوانى روایت‏‌هاى تاریخى به ما این امکان را مى‏‌دهد که دچار اشتباه مجدد نشویم و هزینه‏‌هایى که در یک مقطع بر کشور تحمیل شده را از نو تکرار نکنیم و از طرفی بازخوانی فتنه ۸۸ که با هدف براندازی انقلاب اسلامى بود نه تنها، موجب از بین رفتن انسجام و یکپارچگى ملى نمی‌شود، بلکه بر عکس موجب انسجام بیشتر می‌شود.

وی تاکید کرد: فتنه ۸۸ با همه خسارت‏‌ها و چالش‏‌هایى که در ساحات مختلف ازجمله تشجیع دشمنان بیرونى علیه جمهورى اسلامى، خدشه به حیثیت و آبروى بین‌‏المللى کشور، خسارات مادى و معنوى، کشته و زخمى شدن تعدادى بى‌‏گناه ، تخریب اموال عمومی و مردم و... داشت، عبرت‌ها و درس های فراوانی بود که با بازخوانی آن قابل دسترسی است.

موسوی به انتخابات پیش رو اشاره و تصریح کرد: در نظام جمهوری اسلامی ایران، مقبولیت مردمی در کنار مشروعیت الهی، یکی از ارکان شکل‌دهنده این نظام است

امام جمعه قیدار ادامه داد: در شرایط کنونی مقبولیت مردمی نقش مستقیمی در امنیت ملی کشورها ایفا می‌کند، به گونه‌ای که هر کشوری از پشتیبانی و حمایت‌های مردمی بالا برخوردار باشد، به لحاظ امنیت ملی نیز از جایگاه بالاتری برخوردار خواهد بود.

وی با بیان اینکه یکی از تجلی‌گاه‌های مقبولیت مردمی نظام انتخابات است، افزود: هر چه میزان مشارکت مردم در انتخابات بالاتر باشد نشان دهنده مقبولیت بالای آن نظام خواهد بود و به همین تناسب با بالا رفتن میزان مقبولیت نظام، جایگاه امنیت ملی نیز تقویت خواهد شد.

موسوی روز ملی ایمنی در برابر زلزله را یکی از مناسبت‌های دی اعلام کرد و گفت: این روز به این منظور به نام روز ملی ایمنی در برابر زلزله نام‌گذاری شده تا فرصتی برای آگاه سازی و ارتقای فرهنگ عمومی در برابر زلزله باشد، تا زمینه ارتقای آگاهی عمومی و شاخص‌های ایمنی در برابر زمین لرزه در کشور فراهم شود.

امام جمعه قیدار با اشاره به در پیش بودن ولادت حضرت زینب کبری سلام الله علیها قهرمان صبر استقامت و پایداری که روز پرستار نام‌گذاری شده است، افزود: این روز  یادآور مهمترین و با ارزش‌ترین کار حضرت زینب پرستاری از نهضت عاشورا بود که قیام ابی عبدالله الحسین علیه السلام را به ثمر رساند.

انتهای پیام/73004/ق40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول