اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

نماینده اهواز: هنوز هیچ سازوکاری برای پرداخت خسارات به مردم خوزستان تعیین نشده است

نماینده مردم اهواز در مجلس گفت: با وجود تخصیص 25 میلیارد تومان برای خسارات ناشی از بارندگی‌های اخیر در خوزستان، اما هنوز هیچ سازوکاری برای پرداخت این خسارات مشخص نشده و مردم نمی‌دانند باید به کجا مراجعه کنند.

نماینده اهواز: هنوز هیچ سازوکاری برای پرداخت خسارات به مردم خوزستان تعیین نشده است

علی ساری نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، گفت: با وجود تخصیص 25 میلیون تومان اعتبار برای جبران خسارات ناشی از بارندگی‌های اخیر در خوزستان، اما هنوز هیچ سازوکاری برای پرداخت این اعتبارات به مردم مشخص نشده است. 

وی ادامه داد: مردم نمی‌دانند که برای دریافت اعتبارات باید به کجا مراجعه کنند و چه شرایط و مقدماتی برای آن درنظر گرفته شده است. 

نماینده مردم اهواز اظهار داشت: نکته‌ای که وجود دارد این است که پیش از این وزارت نیرو 102 میلیون یورو از بانک جهانی برای بازسازی فاضلاب خوزستان وام دریافت کرده، اما اقدام خاصی در این زمینه انجام نشده و معلوم نیست سرنوشت این وام چه شده است. 

ساری خاطرنشان کرد: وزارت نیرو باید در این باره روشنگری کند و به مردم بگوید که این وام چه سرنوشتی پیدا کرده و در کجا هزینه شده است و اطلاعات کافی را در این زمینه به مردم بدهد. 

وی افزود: موضوع دیگر، جمع‌آوری آبهای سطحی اهواز است که در حیطه وظایف شهرداری است و وزارت نیرو باید در مورد نحوه عملکرد شهردار اهواز پاسخگو باشد که نه تنها اقدامی در مناطق قدیمی اهواز برای جمع‌آوری آبهای سطحی صورت نگرفته، بلکه در مناطق جدیدالتأسیس هم این موضوع لحاظ نشده است. 

نماینده مردم اهواز اظهار داشت: از سوی دیگر در بارندگی‌های اخیر، رهبر معظم انقلاب مبلغی معادل 3 هزار و 700 میلیارد تومان را از صندوق توسعه ملی برای بازسازی فاضلاب خوزستان درنظر گرفته‌اند و این توقع در مردم ایجاد شده که وزارت نیرو اقداماتی را در این زمینه صورت دهد. 

ساری خاطرنشان کرد: مردم توقع دارند که وزارت نیرو به آنها بگوید که اعتبار تخصیص‌یافته از صندوق توسعه ملی به بازسازی فاضلاب خوزستان چه سرنوشتی پیدا کرده، پرداخت شده یا خیر، و اگر پرداخت شده، کار در چه مرحله‌ای است و... .

وی در پایان گفت: پروژه بازسازی فاضلاب خوزستان مدتی است که شروع شده اما مشکلی که وجود دارد این است که پرداخت اعتبارات به این امر آنقدر اندک و ناچیز است که کار به کندی پیش می‌رود و این کندی کار به حدی است که بازسازی فاضلاب تأثیری نداشته و مردم تفاوتی را تاکنون احساس نکرده‌اند. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول