اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

از غیبت نمایندگان بروجن و لردگان در جلسات شورای گفت‌وگو تا افزایش 300 درصدی قیمت آب‌بهای کشاورزان

هفتمین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی به‌منظور بررسی وضعیت ساماندهی پسماندهای صنعتی و خانگی، بررسی افزایش میزان آب‌بهای کشاورزی و .... تشکیل شد.

از غیبت نمایندگان بروجن و لردگان در جلسات شورای گفت‌وگو تا افزایش 300 درصدی قیمت آب‌بهای کشاورزان

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، صبح امروز هفتمین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی چهارمحال و بختیاری به‌منظور بررسی وضعیت ساماندهی پسماندهای صنعتی و خانگی، بررسی تعرفه‌های مربوط به وصول عوارض و جریمه‌های پروانه‌های ساختمانی برای واحدهای تولیدی بخش کشاورزی و دامپروری در خارج از محدوده حریم شهرها و بررسی افزایش میزان آب‌بهای کشاورزی به ریاست استاندار تشکیل شد.

غیبت مکرر نمایندگان بروجن و لردگان در جلسات شورای گفت‌وگو

یکی از نکات مورد توجه این جلسه غیبت مکرر نمایندگان بروجن، لردگان در اکثر جلسات شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی به‌عنوان نماینده مردم و صنعتگران این شهرستان‌ها برای پیگیری مشکلات است.

آیت احمدی در ابتدای جلسه با بیان اینکه وضعیت شرکت پارس ویستا و طبیعت پاک زاگرس در بحث مدیریت پسماند هم‌چنان بلاتکلیف است، گفت: این موضوع بارها در جلسات متعدد مطرح شده، اما به نتیجه نرسیده است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در جلسه قبل مقرر شد اگر شرکت پارس ویستا ظرف یکماه طرح مطالعاتی محیط‌زیستی خود را ارسال نکند، این طرح به سرمایه‌گذار دیگری واگذار شود.

انتقاد از افزایش 300 درصدی تعرفه آب‌بهای بخش کشاورزی/ افزایش بیش از 7 درصد غیرمجاز است

ذبیح‌الله غریب در ادامه جلسه با انتقاد از افزایش تعرفه 300 درصدی آب‌بها در بخش کشاورزی توسط آب منطقه‌ای چهارمحال و بختیاری، گفت: افزایش آب‌بها باید بر اساس آئین‌نامه و قوانین محاسبه شود؛ این مبلغ نیز باید در مکان‌هایی که وزارت نیرو سد احداث کرده و یا امکانات پمپاژ آب را فراهم کرده دریافت شود.

مدیرکل سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: وزیر نیرو افزایش تعرفه آب و برق را بیش از 7 درصد غیرمجاز اعلام کرده است، همچنین سایر استان‌ها نیز این تعرفه را نهایتا تا 7 درصد افزایش داده‌اند.

وی با بیان اینکه افزایش 3 برابری تعرفه آب‌بهای بخش کشاورزی اعتراضات مردمی را در پی داشته است، افزود: برخی از باغات هنوز به مرحله تولید نرسیده‌اند و نباید از کشاورزان آب‌بها دریافت شود؛ میزان آب‌بها باید بر اساس میزان برداشت محصول تعیین شود.

احمدرضا سدهی سامانی در ادامه جلسه با بیان اینکه تعرفه میزان دریافت آب‌بها سالانه توسط کمیته کارشناسی و براساس یکسری پارامتر تعیین می‌شود، گفت: عملکرد محصول بر اساس آمارنامه جهاد کشاورزی اعلام می‌شود و میزان آب‌بها تأثیرگذار است.

تعرفه مصوب کمیته کارشناسی در خصوص آب‌‍بها قابل تغییر نیست

مدیرعامل شرکت آب‌منطقه‌ای چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه تعیین آب‌بهای هر مزرعه به‌صورت جداگانه و براساس میزان برداشت آب ایده‌آل است، توضیح داد: اما معمولا میزان آب‌بها به‌صورت کلی تعیین می‌شود.

وی تأکید کرد: تعرفه مصوب کمیته کارشناسی قابل تغییر نیست و نمی‌توان از آن عدول کرد.

افزایش 300 درصدی تعرفه آب‌بها در بخش کشاورزی اعتراضات اعضای شورای گفت‌وگو از جمله استاندار و نظام صنفی کشاورزان را در پی داشت؛ اعضا معتقد بودند نحوه محاسبه آب‌بها دارای ایراداتی است.

گفتنی است؛ تصمیم‌گیری در خصوص مدیریت پسماندهای خانگی و صنعتی و بررسی تعرفه‌های مربوط به وصول عوارض و جریمه‌های پروانه‌های ساختمانی برای واحدهای تولیدی بخش کشاورزی و دامپروری در خارج از محدوده حریم شهرها به‌علت اختلاف نظرهای متعدد به جلسات بعد موکول شد.

انتهای پیام/68026/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول