اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

دعوت شورای هیات مذهبی گچساران برای حضور در راهپیمایی حماسه 9 دی

شورای هیأت های مذهبی گچساران در آستانه یوم الله 9 دی ماه بیانیه ای را صادر و تاکید کرد: سالروز حماسه ۹ دی یادآور تجدید میثاق امت اسلامی ایران با ولایت و ارزش‌های انقلاب اسلامی است.

دعوت شورای هیات مذهبی گچساران  برای حضور در راهپیمایی حماسه 9 دی

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، شورای هیات مذهبی گچساران در آستانه 9دی بیانیه‌ای را صادر و تاکید کرد:سالروز حماسه ۹ دی یادآور تجدید میثاق امت اسلامی ایران با ولایت و ارزش‌های انقلاب اسلامی است.

 متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:

یُریدُونَ لِیُطفِئوُا نُورَاللهِ بِأفواهِهِم وَ اللهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَ لَوکَرِهَ الکافِرُونَ (سوره صف آیه ۸)

همانگونه که در ابتدای انقلاب، محرم به کمک این مردم آمد و امام خمینی(ره) بیان داشتند خون بر شمشیر پیروز است، در قضایای نهم دی ما نیز؛ عاشورا به کمک ملت آمد وحماسه بزرگ وماندگاری‌ را خلق کرد.

مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) عنوان دارند، بی تردید در تاریخ شکوهمند انقلاب اسلامی ملت ایران روزها و لحظه‌های حماسی بسیاری را به یاد دارند.

روزهای پرشکوهی که بیان و یادآوری آنها همواره باعث عزت و غرور مسلمانان جهان و عاشقان انقلاب اسلامی و خفت و سرشکستگی دشمنان به خصوص ایادی استکبار جهانی و در رأس آنها آمریکا و اسرائیل جنایتکار بوده است.

حماسه بزرگ ۹ دی بدون شک یکی از به یادماندنی‌ترین صفحات تاریخ انقلاب اسلامی ایران بود، حماسه‌ای که چشم فتنه را کور کرد و فتنه‌گران و آشوب‌گران داخلی و خارجی را مات و رسوا نمود.

روز نهم دى ماه سال ۱۳۸۸ هم از همین قبیل روزها است؛ این روز بزرگ که برگ زرینی را در جمهوری اسلامی ایران رقم زد برخاسته از بصیرت، دشمن‌‌‌‌‌شناسى، وقت‌‌‌‌‌شناسى،حضور در عرصه‌ مجاهدانه است و به تعبیر رهبر معظم انقلاب «نهم دی ۸۸ حادثه کوچکی نیست بلکه آن حرکت عظیم و ماندگار مردمی، شبیه حرکت بزرگ ملت در روزهای اول انقلاب است و باید تلاش شود در سالگرد این حماسه، حرف اصلی ملت ایران، یعنی حرکت در سایه دین و تحقق وعده‌های الهی تبیین شود».

بنابراین فتنه ۸۸ تنها یک مسئله سیاسی نبود بلکه به دین و ارزش‌های دینی نیز ورود پیدا کرده بود و آسیب آن بیش از سیاست متوجه دین بود و لطمه به ارزش‌های اسلامی واردکرد.

لذا حرکت خود جوش ملت خدا جوی و حسینی ایران در روز ۹ دی به همه ثابت کرد که هر کجا پای دین و ارزش‌های اسلامی در میان باشد مردم دین‌دار و ولایتمدار ایستاده‌اند و همیشه در صحنه خواهند بود.
حماسه نهم دی‌ماه را می‌توان نمود هیئتی شدن مردم در فرآیند حمایت از ارزش‌های عاشورایی و الهی دانست؛ به‌گونه‌ای که مردم در شمایل یک هیئت به تقابل با جریان باطل رفتند و هیبت تشکیلاتی مردم که خودجوش و بدون هماهنگی‌های چندین ماهه بود، ناشی از تفکرات هیئتی و رفتار خالصانه هیئت‌های مذهبی بود.

شورای هیئات مذهبی شهرستان گچساران در سالروز این حماسه بزرگ و بیاد ماندنی از کلیه مردم ولایتمدار؛ بصیر و انقلابی؛ هیئات مذهبی ،فعالین فرهنگی؛ مداحان،شعرای آیینی دعوت می‌کند تا با حضور در مراسم این روز بزرگ و غرور آفرین و تجدید میثاق با آرمان های امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری ضمن ناامید کردن دشمنان زمینه را برای خلق حماسه های بعدی در راهپیمایی ۲۲ بهمن و انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۲ اسفندماه ۹۸ فراهم آورند.

 انتهای پیام/82031

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول