اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  کشاورزی و امور دام

سوخت هیزمی 425 هزار خانوار با سوخت فسیلی و انرژی‌های نو جایگزین شد

مدیرکل حفاظت و حمایت منابع طبیعی سازمان جنگلها گفت: 425 هزار خانوار حاشیه جنگل‌نشین که از سوخت هیزمی استفاده می‌کردند، با سوخت‌های فسیلی و انرژی‌های نو جایگزین شد.

سوخت هیزمی 425 هزار خانوار با سوخت فسیلی و انرژی‌های نو جایگزین شد

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، داور نامدار مدیرکل حفاظت و حمایت منابع طبیعی سازمان جنگلها با بیان اینکه استفاده از درختان و بوته‌ها باعث تشدید تخریب منابع طبیعی می‌شود، گفت: سوخت 425 هزار از خانواده‌های حاشیه جنگل‌نشین با انواع سوخت‌های فسیلی و انرژی‌های نو جایگزین شدند. 

به گزارش فارس، در این نشست، معاون حفاظت منابع طبیعی سازمان جنگلها مطرح کرد: سالانه 8.5 میلیون مترمکعب از جنگلها و نیز 600 هزار تن بوته‌های بیابان‌ها از سوی خانوارها برای مصارف سوختی استفاده می‌شود که باعث تشدید تخریب جنگلها و منابع طبیعی می‌شود.

این مسؤول در همین نشست، فرونشست زمین‌ها، ریزگردها، افت آبهای زیرزمینی، عدم زادآوری، انقراض گونه‌ها، خشک شدن چشمه‌ها و شور شدن آبها را تا حدودی مربوط به تخریب جنگلها و منابع طبیعی عنوان کرد.

داور نامدار مدیرکل حفاظت و حمایت منابع طبیعی سازمان جنگلها گفت: با حمایت‌هایی که انجام شده، خرید و توزیع شعله‌های نفت‌سوز و گازسوز در جوامع روستایی انجام شده و سیلندر گاز، بشکه 220 لیتری و تانکر نفت در بین خانوارها توزیع شده، شعبه فروش نفت و جایگاه سیلندرپرکنی و نمایندگی توزیع گاز مایع دایر شده است. 

وی همچنین افزود: تأکید ما به استفاده از انرژی‌های نو است ودر این زمینه به روستاهای زیر 20 خانوار پنل‌های خورشیدی داده‌ایم و برای تأمین بودجه برخی از آنها نیز به بانک معرفی کردیم که با حداقل سود دریافت کنند.

نامدار همچنین افزود: یک میلیون هکتار از منابع طبیعی کشور را دریافت اعتبار از صندوق توسعه ملی تحت پایش و رصد قرار می‌گیرد تا با انواع بیماری‌ها مقابله شود. میزان اعتبار 11 میلیارد تومان است که در صورت تخصیص، در این زمینه اقدام می‌کنیم. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول