اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  دانشگاه

فارس من| توقع دانشجویان برای کسب مجوز دفاع از رساله دکتری بدون ارائه مقاله اشتباه است

عضو هیأت رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: امروز باید جلوی دکه‌‌ها و تجارت‌خانه‌های مقاله‌نویسی و پایان‌نامه‌نویسی بازشده در کشور را گرفت نه اینکه جلوی پژوهش دانشجوی دکتری گرفته شود.

فارس من| توقع دانشجویان برای کسب مجوز دفاع از رساله دکتری بدون ارائه مقاله اشتباه است

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، سامانه «فارس من» سامانه‌ای است که مخاطبان خبرگزاری فارس می‌توانند از طریق آن مشکلات خود در تمام حوزه‌ها را مطرح کنند تا خبرنگاران خبرگزاری فارس این مشکلات را پیگیری کرده و پاسخ آن را از مسؤولان دریافت کنند.

مخاطبان خبرگزاری فارس موضوع «مشکل دانشجویان دکترا در دفاع از رساله دکترا بدون مقاله » را  مطرح کرده و از خبرگزاری فارس خواستار گفت‌وگو با مسؤولان شدند که خبرنگاران خبرگزاری فارس برحسب وفای به عهد این موضوع را پیگیری کردند.

خبرنگار فارس این مطالبه را از کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی پیگیری کرده است.

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی عضو هیأت رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در رابطه با «مشکل دانشجویان دکترا در دفاع از رساله دکترا بدون مقاله »  گفت: مقطع دکتری با کارشناسی و کارشناسی ارشد متفاوت است بنابراین دانشجو باید در 4 سال 2 مقاله پژوهش ارائه کند.

*توقع دانشجویان برای کسب مجوز دفاع از رساله دکتری بدون ارائه مقاله اشتباه است

وی توقع دانشجویان برای کسب مجوز دفاع از رساله دکتری بدون ارائه مقاله را شکل غلطی ارزیابی کرد و اظهار داشت: موضوع مهم این است که در برخی از موارد مقاله‌سازی می‌شود و دانشجوی دکترا پژوهش خود را ارائه نمی‌دهد بلکه پژوهش کاذب ارائه می‌کند بنابراین باید برای این موضوع چاره‌اندیشی شود نه صورت مسأله را پاک کرد.

 

*انجام شبه پژوهش برای دانشجوی دکترا خطر محسوب می‌شود

علیرضا سلیمی در ادامه انجام شبه پژوهش،‌یعنی پژوهش جمع آوری شده و پژوهشی که دیگران برای دانشجوی دکترا انجام می‌دهند را برای کشور خطر دانست و تاکید کرد: امروز باید جلوی دکه‌‌ها و تجارت‌خانه‌های مقاله نویسی و پایان‌نامه‌نویسی باز شده در کشور را گرفت؛ نه اینکه جلوی پژوهش دانشجوی دکترا گرفته شود. دانشجوی دکتری باید در حوزه پژوهش تلاش کند در غیر اینصورت دانشجو محسوب نمی‌شود.

*دانشجویی که در موقع مقرر موفق به ارائه مقاله نشود در حد دانشجوی دکتری نیست

 عضو هیأت رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که آیا پیشنهادی برای دفاع دانشجو دکتری برای دفاع از رساله قبل از ارائه مقاله دارید؟ تاکید کرد: دانشجویی که در موقع مقرر موفق به ارائه مقاله نشده است در حد دانشجوی دکتری نیست و باید برای این فرد چاره‌اندیشی شود و نباید به این دانشجویان اجازه ادامه تحصیل در مقطع دکتری داده شود.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول