اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

کاهش میزان کارانه پرستاران همدان/ جذب ۱۲۰ نیروی پرستار

رئیس نظام پرستاری همدان از کاهش میزان کارانه پرستاران همدان خبر داد و گفت: کارانه پرستاران به یک دوم و یک سوم و در برخی بخش‌ها به یک چهارم کاهش پیدا کرده که حتی به میزان سال 93 هم نمی‌رسد و می‌طلبد «طرح قاصدک» حذف شود.

کاهش میزان کارانه پرستاران همدان/ جذب ۱۲۰ نیروی پرستار

هادی زرینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار کرد: روز گذشته در آستانه «روز پرستار» جلسه‌ای را با شورای عالی نظام پرستاری و وزیر بهداشت داشتیم که به عنوان نماینده جامعه پرستاری استان در این جلسه حضور یافتم.

وی افزود: در این جلسه پیشنهادهای خوبی از سوی شورای عالی نظام پرستاری به وزیر بهداشت در خصوص تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری، کمبود نیرو و طرح قاصدک ارائه شد.

رئیس نظام پرستاری همدان با اشاره به اینکه در این جلسه وزیر بهداشت به دکتر حریرچی دستور داد که صلاحیت حرفه‌ای به نظام پرستاری واگذار شود گفت: در این جلسه عنوان شد که مجوز استخدامی ۱۰ هزار کادر بهداشت و درمان تا پایان سال قطعی شده و از این تعداد ۴ هزار و ۵۰۰ نفر به حوزه پرستاری اختصاص می‌یابد.

وی خاطرنشان کرد: وزیر بهداشت دستور داد طرح قاصدک که باعث بی‌عدالتی در مجموعه بهداشت و درمان شده حذف و هرچه سریع‌تر طرحی مناسب جایگزین شود.

زرینی بیان کرد: دکتر نمکی در خصوص تعرفه خدمات پرستاری نیز دستور داد از طرف نظام پرستاری کارگروه کارشناسی تشکیل شود و نسبت به شرایط اقتصادی کشور طرح جایگزین و مناسبی را به او پیشنهاد شود که قابلیت اجرا دارد.

وی گفت: ۱۴ دی‌ماه مراسم بزرگداشت مقام پرستار در همدان برگزار می‌شود که در این جلسه مشکلات و موانع را در حضور مدیران و مسوولان مطرح خواهیم کرد تا هرچه‌سریع‌تر مشکلات موجود رفع شود.

زرینی با اشاره به جذب نیروهای پرستار در استان بیان کرد: در مرحله اول تنها برای بیمارستان‌های تازه تاسیس نظیر بهار و تویسرکان نیورهایی جذب شد و در مرحله دوم نیز برای بیمارستان‌هایی که کمبود نیرو و افزایش تخت داشته‌اند، در برنامه است.

وی با بیان اینکه مرحله اول سهم همدان ۸۰ نفر بود که ۵۱ نفر در تویسرکان و ۱۷ نفر در بهار و ۶ نفر در بخش هوشبری و اتاق عمل جذب شد تا حدودی کمبودها جبران شود گفت: در مرحله دوم احتمالاً جذب ۱۰۰ تا ۱۲۰ نفر  در گروه پرستاری به همدان اختصاص داده شود.

رئیس نظام پرستاری همدان با تاکید به اینکه از ابتدای امسال تاکنون ۸۰ نفر نیرو در گروه پرستاری برای بیمارستان‌های تازه تاسیس بهار و تویسرکان جذب شده اما در مرحله دوم نیز تعدادی جذب خواهد شد افزود: هر سال ۱۲ هزار نفر پرستار در کشور ورودی و ۱۲ هزار نفر نیز خروجی داریم و عملا نیروی به سیستم تزریق نمی‌شود و باید در این راستا برنامه‌ای اتخاذ شود که به نرم ۲.۵ پرستار به ازای هر تخت در کشور و استان برسیم.

وی خاطرنشان کرد: با این اوصاف قریب به ۱۵۰ هزار  پرستار کمبود داریم که تا سال ۱۴۰۴ در طرح برنامه ششم توسعه باید جبران شود.

زرینی با اشاره به اینکه نحوه جذب نیرو نشان از جبران کمبود نیست چرا که با ورود افرادی کسانی هم بازنشست می‌شوند تصریح کرد: امیدواریم طبق برنامه ششم توسعه پیش رویم و تدابیر لازم اندیشیده شود تا عده‌ای برای جبران کمبود نیرو وارد سیستم شوند تا به استاندارد خاورمیانه برسیم.

وی با بیان اینکه در جلسه دیروز مطرح شد که برخی از استان‌ها ۲۰ یا ۲۲ ماه معوقه پرداختی حقوق پرستاران را داشته‌اند گفت: در استان همدان حقوق تا اردیبهشت‌ماه شهرستان‌ها و خرداد مرکز استان پرداخت شده اما متاسفانه کارانه به یک دوم و یک سوم و در برخی بخش‌ها به یک چهارم نزول پیدا کرده که حتی به میزان سال ۹۳ هم نمی‌رسد.

رئیس نظام پرستاری همدان با بیان اینکه امیدواریم با حذف «طرح قاصدک» این مشکلات نیز برطرف شود چرا که بی عدالتی را در جامعه پرستاری و حتی مجموعه درمان شاهد هستیم بیان کرد: وقتی پزشکان، پرستاران و مسوولان از این طرح نارضایتی‌هایی دارند نمی‌دانم اصرار بر اجرای آن چیست و باید به دستور وزیر بهداشت عمل شود و طرح جایگزین وارد شود تا عدالت در پرداخت‌ها را شاهد باشیم.

انتهای پیام/89026/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول