اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

راهپیمایی ۹ دی یکی از باشکوه‌ترین قیام‌های تاریخ انقلاب بود

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بیان کرد: راهپیمایی مردم در ۹ دی 88، یکی از باشکوه‌ترین قیام‌های تاریخ انقلاب بود و جمعیت بسیار زیادی به میدان آمدند تا دشمن و فتنه‌گران را مأیوس کنند.

راهپیمایی ۹ دی یکی از باشکوه‌ترین قیام‌های تاریخ انقلاب بود

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در پایان جلسۀ تفسیر قرآن کریم که در امامزاده اسماعیل(ع) برگزار شد با اشاره به راهپیمایی مردم در ۹ دی ۸۸ اظهار کرد: مردم در روز ۹ دی صبرشان از خیانت فتنه‌گران لبریز شد و به میدان آمدند.

وی تصریح کرد: فتنه‌گران بنا نداشتند جای خود بنشینند و با صدور بیانیه‌های متعدد، باعث تحریک جامعه می‌شدند و امید داشتند آشوب‌ها ادامه یابد تا منویات استکبار جهانی تحقق پیدا کند.

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: آن‌ها بنا داشتند فتنه را ادامه دهند اما کاسۀ صبر مردم لبریز شد و با حرکتی خودجوش به میدان آمدند و علیه فتنه قیام و فتنه‌گران را مأیوس کردند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بیان کرد: اگر قیام مردمی و خودجوش اتفاق نمی‌افتاد ممکن بود فتنه‌گری‌ها ادامه پیدا کند اما این حرکت امید را از آنها گرفت.

وی عنوان کرد: راهپیمایی مردم در ۹ دی، یکی از باشکوه‌ترین قیام‌های تاریخ انقلاب بود و جمعیت بسیار زیادی به میدان آمدند.

آیت‌الله عابدینی اظهار کرد: در آیات قرآن  تأکید شده است که فتنه از قتل خطرناک‌تر و آسیب آن گسترده‌تر است و در فتنه ۸۸ و فتنه‌های اخیر این موضوع را دریافتیم و دیدیم علاوه بر قتل، وحدت و حیثیت مردم آسیب می‌بیند.

امام جمعه قزوین اظهار کرد: در قرآن خدا فرموده دعا کنید تا بازیچه دست فتنه‌گران قرار نگیریم و به جای اینکه استقلال داشته باشیم، تحت تأثیر و وابسته آن‌ها نباشیم.

وی اضافه کرد: قرآن و روایات تأکید می‌کنند که فتنه‌ها هیچگاه از شما جدا نیست و تاریخ پر است از فتنه‌ها و مؤمنان باید در این فتنه‌ها پخته شوند و در فتنه‌ها است که آدم‌های با صداقت و درستکار مشخص می‌شوند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین تأکید کرد: خداوند فرموده از فتنه‌ها بترسید زیرا آسیب‌های فتنه‌ها فقط دامن فتنه‌انگیزان را نمی‌گیرد، بلکه دامن همۀ جامعه را می‌گیرد و خدا در عاقبت بر فتنه‌گران سخت می‌گیرد.

این مفسر قرآن کریم تصریح کرد: در فتنه‌های اخیر، حساب مردم با کسانی که در بطن ماجرا و عامل بروز فتنه بودند فرق می کند و باید با عاملان اصلی به شدت برخورد کرد زیرا حکم خدا برای فتنه‌انگیزان شدید است.

 وی از کلیه اقشار مردم دعوت کرد که همچون سال های گذشته با حضور باشکوه و حماسی خود در تجمع نهم دی ماه که در آستان مقدس امامزاده حسین(ع) برگزار می شود، حضور انقلابی داشته باشند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول