اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

دانشجوی انقلابی نباید نسبت به مسائل کشور بی‌تفاوت باشد

دبیر هیات نظارت جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تبریز گفت: دانشجوی مومن و انقلابی نباید نسبت به مسائل کشور بی‌تفاوت باشد، بنابراین با توجه به نوع مسائل موجود با حضور و مطالبه‌گری از مسوولان و نهادهای متولی ضمن شناسایی آنها در رفع و حل آن کوشا باشد.

دانشجوی انقلابی نباید نسبت به مسائل کشور بی‌تفاوت باشد

محمدحسین کاظمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز در خصوص مسائل پیش روی دانشجوی مومن انقلابی و نقش و رسالت آنها در برخورد با امور جاری اظهار داشت: بنابر فرموده مقام معظم رهبری آینده از آن جوانان است، از این رو اگر می‌خواهیم جامعه‌ای پیشرفته و توسعه یافته داشته باشیم، باید بر وضع موجود انتقاد و آسیب‌شناسی کنیم و به جوانان اعتماد کنیم تا به وضعیت مطلوب حرکت کنیم.

این فعال دانشجوی استان آذربایجان‌شرقی در ادامه تاکید کرد: در این زمینه دستگاه‌های مختلف می‌بایست با مدنظر قرار دادن تعهد و تخصص از حضور جوانان بهره‌گیری کنند، تا حرکت در راستای تعالی کشور سرعتی مضاعف یابد، چرا که این جوانان همان‌هایی هستند که هشت سال دفاع مقدس را به پیروزی رساندند و داعش و عمال آنها را ناکام گذاشتند و ان‌شاءالله در آینده‌ای نزدیک بر استکبار و استعمار جهانی نیز پیروز خواهد شد.  

دانشجوی انقلابی نباید نسبت به مسائل کشور بی‌تفاوت باشد

دبیر هیات نظارت جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تبریز با تاکید بر اینکه جوان و دانشجوی انقلابی نباید نسبت به مسائل کشور بی‌تفاوت باشند، اضافه کرد: درخواست ما از همه جوانان و به خصوص دانشجویان مومن و انقلابی، حضور و فعالیت در صحنه‌های مختلف است. جوان دانشجو نباید نسبت به محیط اطراف خود بی‌تفاوت باشد، بنابراین عملکرد کارگزاران در همه بخش‌ها و سطوح باید مورد ارزیابی قرار گیرد و در صورت لزوم نقد گردد البته نقد منصفانه و به دور از سیاسی کاری.

این فعال دانشجوی دانشگاه تبریز در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به فلسفه شکل‌گیری جامعه اسلامی دانشجویان در دانشگاه‌ها تصریح کرد: جامعه اسلامی دانشجویان در سال 1368 بنابر ضرورت‌های زمان و نیازهای بعد از پیروزی انقلاب با وحدت نظر جمعی از دانشجویان انقلابی، با هدف ترویج گفتمان انقلاب به دانشگاه‌ها پا به منصه فعالیت نهاد. در کنار این مهم، پرورش نیروهای انقلابی و به عبارتی کادرسازی برای نظام از دیگر اهداف این تشکل انقلابی بوده است که تا به امروز با مدنظر قرار دادن دو اصل مهم تعهد و تخصص به این امر مبادرت ورزیده است.

وی در ادامه با بیان اینکه در همین راستا نیز دانشگاه تبریز از جمله دانشگاه‌های مهم و پیشرو در فعالیت سیاسی و فرهنگی بوده است که همواره داعیه‌دار جریان‌سازی و تاثیرگذاری می‌باشد، یادآور شد: سابقه فعالیت جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تبریز به سال 1372 برمی‌گردد که تا به امروز با وجود فراز و نشیب‌های سیاسی و تغییرات مدیریتی، با عزمی راسخ و فزآینده در حال فعالیت بوده و سعی در ایفای نقش و رسالت خود دارد.

دبیر هیات نظارت جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تبریز همچنین با اشاره به نقش جوانان و دانشجویان مومن و انقلابی در انتخابات پیش رو مجلس متذکر شد: در بحث انتخابات پیش رو مجلس، مردم باید با توجه به معیارهای اسلامی و انقلابی که توسط امام جمعه محبوب تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم تبیین می‌شود، نسبت به شناسایی کاندیداهای اصلح خود اقدام کنند و به افراد اصلح رای بدهند، چرا که رای مردم تاثیر مهمی در زندگی آنان خواهند داشت و مردم نباید دوباره فریب عده‌ای را بخورند که منافع خود را ترجیح می‌دهند به منافع مردم.

وی در نهایت یادآور شد: اکنون با وجود چنین صحنه‌هایی که دشمن از داخل و خارج سعی در مقابله با نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دارد و دست این عُمّال خارجی در تبریز نیز مشهود است، فرصت آن رسیده تا جبهه انقلاب با نخ و تسبیح مستحکم و قدرتمندی گردهم آید تا عده‌ای به‌ راحتی نتوانند با رای مردم به حق آنها پشت پا کنند. این افراد باید بدانند، اینجا تبریز است ! شهر انقلاب ! شهر اسلام. 

انتهای پیام/ 60023 /س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول