اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  بوشهر

خاتمی: تمام تلاش آمریکا خاموش کردن چراغ مقاومت در خاورمیانه است

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: در عرصه خارجی تمام تلاش آمریکا این است که چراغ مقاومت را در منطقه و کشورهایی همچون لبنان، عراق، سوریه و ایران خاموش کند و خاورمیانه جدیدی که وزاری آمریکا از آن دم می‌زدند و در پی آن هستند همین خاموش کردن چراغ مقاومت در خاورمیانه است.

خاتمی: تمام تلاش آمریکا خاموش کردن چراغ مقاومت در خاورمیانه است

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، آیت الله سید احمد خاتمی پیش از ظهر امروز در اجتماع عظیم مردم بوشهر در یوم الله 9 دی در مصلی جمعه این شهر فلسفه برگزاری این مراسم را تجدید خاطره و عهد با انقلاب اسلامی عنوان کرد و اظهار داشت: این اجتماع تجدید خاطره‌ای است که فتنه گران هشت ماه کشور را در التهاب نگه داشتند و هدیه ویژه‌ای را به بیگانگان و دشمنان دادند.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: فتنه گران هشت ماه مداوم به صهیونیست‌ها با تحرکات اغتشاشگرانه هدیه دادند اما سرانجام آن قدرتی که توانست این فتنه شیطانی را جمع کند قدرت مردم بود، اگر ملت ایران در سراسر کشور این حماسه را شکل نمی‌داد و به صحنه نمی‌آمد این شیطنت نیز ادامه داشت.

وی افزود: آنچه که حماسه مردم را در 9 دی ماندگار کرد بصیرت و اقدام به موقع مردم بود، آن روزها در سراسر کشور یک شعار در بین شعارها جلو برجسته‌ای داشت و آن شعار «این همه لشکر آمده به عشق رهبر آمده» است؛ این شعار آن روز و امروز بیعت با ولایت است.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه امروز دشمن شمشیر را از رو برابر اسلام جان گرفته کشیده است گفت: آمریکا که شیطنت و خباثت خود را از پیش داشت و در این 40 سال هم دشمنی خود را داشته، شمشیر را از رو در برابر شما ملت با سوابق افتخار آفرینی چون رئیسعلی دلواری‌ها و شهید عاشوری‌ها کشیده است.

خاتمی با بیان اینکه امروز در عرصه‌های خارجی و داخلی آمریکا به صحنه مقابله رویاروی با امت اسلام آمده است گفت: در عرصه خارجی تمام تلاش آمریکا این است که چراغ مقاومت را در منطقه و کشورهایی همچون لبنان، عراق، سوریه و ایران خاموش کند و خاورمیانه جدیدی که وزاری آمریکا از آن دم می‌زدند و در پی آن هستند همین خاموش کردن چراغ مقاومت در خاورمیانه است. 

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: آمریکا در کشور لبنان تلاش داشت تا دولت آن را بهم بریزد اما با هدایت رهبر مجاهد حزب الله این توطئه آنها ناکام ماند؛ در سوریه هم درصد زیادی از خاک این کشور در دست تکفیری‌ها بود اما امروز کمتر از 10 درصد این خاک دست آنهاست و جبهه مقاومت در سوریه مسلط شده و دشمنان را سرافکنده کرده است.

خاتمی با اشاره به توطئه آمریکا در کشور عراق اظهار داشت: در این کشور توطئه عمیقی در جریان است که مدیریت آن با آمریکا و هزینه آن را عربستان سعودی می‌دهد. آن‌ها می‌خواهند عراق را سرنگون کنند و تظاهرات را به اغتشاشات تبدیل کنند و یکی از نمونه‌های آن به آتش کشیدن کنسولگری ایران در نجف است که اسم آن را نمی‌توان تظاهرات گذاشت بلکه اغتشاش است و این خطی است که دقیقاً آمریکا دنبال می‌کند به مانند همان 48 ساعتی که در آبان ماه امسال در ایران اتفاق افتاد.

وی با اشاره به توطئه آمریکا در داخل کشور گفت: در کشور ایران نیز آمریکا به دنبال براندازی نظام است هرچند که تا قبل از این صراحتاً عنوان نمی‌کردند اما مسؤولان و دیوانه‌های فعلی آنها امروز می‌گویند که در پی براندازی نظام اسلامی ایران هستند.

خاتمی با بیان اینکه نظام اسلامی ایران دارای ستون‌های محکم و پولادین است افزود: ستون اول آن عنایت خداوند است، روزی که آمریکا در صحرای طبس گرفتار شد در حالیکه هیچکدام از مقامات کشوری خبر نداشتند و فقط خداوند خبر داشت و آنها را سرنگون کرد؛ آن دست عنایت خدا همچنان بر سر مردم است.

وی ستون دوم را رهبری بیدار، هوشیار و مخلص، انقلابی و فقیه و مجتهد و رزمنده دانست و گفت: ستون سوم  اقتدار نظام و مردم وفادار هستند.

امام جمعه موقت تهران بیان داشت: یکی از اهداف آمریکا جداکردن شما از انقلاب است اما 40 سال نتوانستند این کار را انجام دهند؛ چهارمین ستون این نظام نیروهای مسلح و شجاع، توانمند و با بصیرت و در تراز انقلاب اسلامی است.

وی بیان داشت: آنچه که در شبکه‌های ماهواره‌ای و فضای مجازی تبلیغ می‌کنند بی اساس است، این نظام، نظامی محکم است و مثل درختی محکم است که تندبادها نمی‌توانند شاخه‌های آن را تکان دهند.

خاتمی با بیان اینکه امید و فرودگاه نهایی این انقلاب ظهور حضرت حجت (عج) است افزود: این انقلاب و نهضت ماندنی است و توطئه آمریکا هم شکست خورده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به توطئه‌های آمریکا اظهار داشت: توطئه براندازی نظام و تضعیف بنای اعتقادی و باورها، تضعیف ارزش‌ها، تزریق ناامیدی در جامعه، تزریق دروغ و اهانت و بی اعتمادی در نظام اسلامی و به مسؤولان نظام، شکست ابهت ستون خیمه انقلاب، گسترش فساد در جامعه، کنار کشیدن مردم از انقلاب، نفوذ و تشدید اختلافات از مهمترین توطئه‌های آمریکا در کشور است.

امام جمعه موقت تهران گفت: ولی فقیه قطره‌ای از دریای ولایت است و همه باید زیر پرچم این ولایت برای وحدت تلاش کنیم چراکه مساله وحدت یک اصل است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول