اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

ارتباط حمله آمریکا به «الحشد الشعبی» با مسئله انتخاب نخست‌وزیر در عراق

کارشناس قضایی و سیاسی عراق حمله شب گذشته آمریکا به الحشد الشعبی را با تحولات مربوط به انتخاب نخست‌وزیر در عراق مرتبط دانست.

ارتباط حمله آمریکا به «الحشد الشعبی» با مسئله انتخاب نخست‌وزیر در عراق

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «وائل عبداللطیف» قاضی و نماینده سابق پارلمان عراق تجاوز نظامی آمریکا به مقرهای الحشد الشعبی در استان الانبار را جنایت توصیف کرد و آن را به روند انتخاب نخست‌وزیر جدید برای عراق مرتبط دانست.

وی در گفت‌وگو با شبکه «العهد» اظهار داشت: آمریکا از حضور نیروهای الحشد الشعبی راضی نیست و هدف قرار دادن این نیروها در الانبار، جنایت و به منزله تجاوز به حاکمیت و کیان عراق است. بمباران مواضع الحشد به تحولات مربوط به انتخاب نخست‌وزیر، مرتبط است و بیانگر آن است که قضیه انتخاب نخست‌وزیر به بن‌بست رسیده است.

این کارشناس و مقام قضایی عراق، درباره زمرمه‌های برکناری «برهم صالح» رئیس‌جمهور عراق نیز گفت: برکناری رئیس‌جمهور تنها از کانال دادگاه فدرال میسر است و تنها طرفی که می‌تواند، سوگند ریاست‌جمهوری برهم صالح را باطل کند، دادگاه فدرال است نه پارلمان. اگر دادگاه فدرال حکم برکناری صالح را صادر کند، سپس پارلمان می‌تواند این برکناری را نهایی کند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول