اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

دیدار سرکنسول ایران با اسقف‌های کرکوک و سلیمانیه

سرکنسول ایران امروز (دوشنبه) ضمن دیدار با اسقف‌های کرکوک و سلیمانیه، میلاد حضرت عیسی مسیح (ع) و سال نو میلادی را به مسیحیان عراق و اقلیم کردستان تبریک گفت.

دیدار سرکنسول ایران با اسقف‌های کرکوک و سلیمانیه

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، «مهدی شوشتری» سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در سلیمانیه، صبح امروز (دوشنبه) نهم دی ماه، با حضور در کلیسای ماریوسف سلیمانیه و دیدار با «استفان ربان» اسقف کرکوک و «ایمن عزیز» اسقف سلیمانیه، عید میلاد حضرت عیسی مسیح (ع) و سال نو میلادی را به مسیحیان عراق و اقلیم کردستان تبریک گفت.

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در این دیدار، ضمن تشریح وضعیت اقلیت‌های دینی از جمله مسیحیان در جمهوری اسلامی ایران، توضیحاتی در خصوص برخورداری مسیحیان از حقوق دینی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی طبق قانون اساسی و مشارکت فعالانه آنها در عرصه‌های مختلف ملی از جمله دفاع مقدس و عرصه‌های فرهنگی، هنری، ورزشی و ... ارائه کرد. 

اسقف‌های سلیمانیه و کرکوک نیز با تشریح وضعیت مسیحیان در عراق، از زندگی مسالمت آمیز مسیحیان ایران در کنار پیروان سایر ادیان توحیدی ابراز خرسندی کرده و اظهار امیدواری کردند سال ۲۰۲۰ میلادی برای اهالی منطقه خاورمیانه، سالی همراه با صلح و آرامش باشد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول