اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

مصر: ترکیه با اعزام عناصر مسلح به لیبی موج جدید تروریسم به راه می‌اندازد

یک مرکز وابسته به درالافتای مصر، در بیانیه‌ای گفت که ترکیه گروههای تروریستی را از سوریه به لیبی انتقال می‌دهد و این رخداد می‌تواند موج جدید تروریسم را در شمال آفریقا ایجاد کند.

مصر: ترکیه با اعزام عناصر مسلح به لیبی موج جدید تروریسم به راه می‌اندازد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، مرکز موسوم به «دیدبان فتواهای تکفیری» در مصر، دولت ترکیه را به انتقال تروریست‌ها از سوریه به لیبی متهم کرد و در خصوص ایجاد موج جدید تروریسم در منطقه هشدار داد.

به نوشته وبگاه روسیا الیوم، این مرکز وابسته به دارالافتای مصر، همچنین اعلام کرد که گروه‌های مورد حمایت ترکیه در سوریه مرکزی برای نام‌نویسی داوطلبان برای اعزام به لیبی دایر کرده‌اند و این رخداد می‌تواند لیبی را  به یک سوریه دوم تبدیل کند و امنیت کشورهای همسایه لیبی را تحت‌الشعاع قرار دهد.

مرکز دیدبان فتواهای تکفیری در مصر افزود: «ترکیه اقدام به اعزام این گروههای تروریستی به لیبی می‌کند تا آسیبی به سربازان خودش وارد نشود؛ چرا که معارضان دولت ترکیه به شدت با دخالت نظامی اردوغان در لیبی مخالف هستند».

این نهاد مصری به نقل از دیدبان حقوق بشر سوریه از افتتاح چهار مرکز برای جذب پیکارجویان در منطقه «عفرین» در شمال حلب خبر داد و مدعی شد هر فردی برای حضور در لیبی ماهانه ۱۸۰۰ تا ۲۰۰۰ دلار آمریکا حقوق دریافت خواهد کرد.

مرکز دیدبان فتواهای تکفیری مصر دلیل روی آوری سریع ترکیه به اعزام گروههای مسلح سوری به لیبی را احتمال مخالفت پارلمان ترکیه با اعزام ارتش به لیبی عنوان کرد.

روز شنبه نیز شبکه العربیه به نقل از «منابع مطلع» نوشت، «دولت ترکیه قصد دارد هشت هزار جنگجوی سوری را با هدف جنگ در لیبی در صفوف شبه‌نظامیان فایز السراج رئیس دولت الوفاق، به لیبی اعزام کند».

منابع نزدیک به گروه مسلح «الجیش الوطنی» که ترکیه آن را مدیریت و حمایت مالی می‌کند نیز امروز به روزنامه سوری الوطن گفتند: «شمار افرادی که مایل به حضور در درگیری‌های لیبی و اعزام به این کشور توسط نظام ترکیه هستند، به دو هزار نفر می‌رسد و فهرست اسامی آنها در مراکزی که نظام ترکیه برای استخدام داوطلبان حضور در مناطق عملیاتی شاخه زیتون و سپر فرات دایر کرده بود، ثبت شده است». (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول