اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

آغاز ثبت الکترونیکی دادخواست کارگران از هفته آینده

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان از آغاز ثبت الکترونیکی دادخواست کارگران از هفته آینده خبر داد.

آغاز ثبت الکترونیکی دادخواست کارگران از هفته آینده

محمدرضا یوسفی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: ثبت نام کارگران و کارفرمایان در سامانه جامع روابط کار برای دریافت خدمات غیرحضوری در دفاتر پیشخوان دولت، آغاز شده است. 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان افزود: با راه‌اندازی این سامانه تمامی امور مربوط به جامعه کارگری و کارفرمایی به صورت کاملا شفاف و بدون مراجعه حضوری آنها انجام می‌پذیرد و کارگران و کارفرمایان با صرف هزینه به مراتب کمتر، از یک نظام رسیدگی الکترونیکی سالم و عادلانه روابط کار در هر شرایط و هر مکانی بدون مراجعه حضوری برخوردار می‌شوند.
وی افزود: سامانه جامع روابط کار یک طرح ملی است و بیش از ۴۸ زیرسامانه در آن پیش‌بینی شده که در حوزه‌های روابط کار و جبران خدمت، بازرسی کار، بیمه بیکاری، کارگران ساختمانی، ثبت و پیگیری قراردادهای کار، سازمان‌های کارگری و کارفرمایی و طبقه‌بندی مشاغل به جامعه کارگری و کارفرمایی خدمات ارائه می‌دهد.
یوسفی تصریح کرد: سامانه روابط کار پایانی بر قراردادهای سفید امضای کارگران است، چرا که با ثبت قراردادهای کار تکلیف قراردادهای سفید امضا روشن شده و کارفرمایانی که اقدام به بستن قرارداد سفید امضا می‌کنند، شناسایی خواهند شد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان افزود: کارفرمایانی که اقدام به بستن قرارداد سفید امضا می‌کنند، شناسایی خواهند شد.
وی افزود: مهمترین مزیت راه‌اندازی سامانه روابط کار این است که کارگران برای ثبت الکترونیکی شکایات (دادخواست) بدون مراجعه حضوری به ادارات کار یا مراجع حل اختلاف، شکایات خود را به صورت الکترونیکی از طریق سامانه جامع روابط کار به ثبت می‌رسانند.
یوسفی گفت: کارشناسان راه‌اندازی سامانه جامع روابط کار را گام مثبتی در راستای شفاف‌سازی مسائل مربوط به کارگر و کارفرما دانسته و معتقدند ایجاد شفافیت در وزارت عریض و طویل کار موجب می‌شود تا روابط کار و بسیاری از امور مربوط به کارگر و کارفرما از نظم و ساماندهی بالایی برخوردار شود.
گفتنی است، حفظ امنیت شغلی کارگران از دیگر مزایای سامانه است با هر بار ورود به سیستم امکان مشاهده قرارداد کار، میزان دستمزد و حق بیمه واریزی برای کارگران فراهم می‌شود و اگر کارگری از کارفرمای خود شکایت داشته باشد در کمترین زمان و از طریق این سامانه می‌تواند نسبت به طرح شکایت اقدام و مراحل ثبت و رسیدگی شکایت را پیگیری کند.

انتهای پیام/73005/ق30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول