اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  دانشگاه

فارس من| روش‌های دانشگاه‌ها در مورد ارائه مقاله برای دانشجویان دکتری مستبدانه است

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: روش‌های دانشگاه‌ها در مورد ارائه مقاله برای دانشجویان دکتری مستبدانه است و دانشجو را مجبور به انجام کار‌های غیر قانونی می‌کند.

فارس من| روش‌های دانشگاه‌ها در مورد ارائه مقاله برای دانشجویان دکتری مستبدانه است

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، سامانه «فارس من» سامانه‌ای است که مخاطبان خبرگزاری فارس می‌توانند از طریق آن مشکلات خود در تمام حوزه‌ها را مطرح کنند تا خبرنگاران خبرگزاری فارس این مشکلات را پیگیری کرده و پاسخ آن را از مسؤولان دریافت کنند.

مخاطبان خبرگزاری فارس موضوع  «مشکل دانشجویان دکتری  در دفاع از رساله دکتری بدون مقاله»   را  مطرح کرده و از خبرگزاری فارس خواستار گفت‌وگو با مسؤولان شدند که خبرنگاران خبرگزاری فارس برحسب وفای به عهد این موضوع را پیگیری کردند.

 خبرنگار فارس این مطالبه را از کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی پیگیری کرده است.

 

داوود محمدی نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در رابطه با «مشکل دانشجویان دکتری  در دفاع از رساله دکتری بدون مقاله»  اظهار داشت: اینکه گفته شود دانشجو از رساله دفاع کند قبل از اینکه مقاله ارائه دهد حلال مشکل نیست.اگر دانشجو کار علمی انجام دهد باید نتیجه کار عملی را ارائه کند. اینکه مکتوب کردن کار تحقیقاتی را از دانشجو سلب کنیم و به اجازه دفاع داده شود صرف اینکه سنوات دانشجو زیاد نشود عمل درستی نیست.

*اعمال تسهیلات ویژه برای دانشجویانی که سنوات دفاع از رساله دارند 

وی یادآور شد: دانشگاه ها باید اختیاراتی برای مسؤولین اجرایی و استادان در نظر بگیرند تا زمان ارائه مقاله برای دانشجو را تمدید و ارائه مقاله را به زمان دیگری بعد از دفاع موکول کنند که دانشجو ناچار به استفاده از روش‌های غیر معمول  برای تهیه مقاله نشود.

*روش‌های دانشگاه‌ها در مورد ارائه مقاله مستبدانه است

محمدی با تاکید بر اینکه دانشگاه‌ها در حال حاضر در زمینه ارائه مقاله‌ برای دانشجویان سخت‌گیری می‌کنند،‌خاطر نشان کرد: روش‌های دانشگاه‌ها در مورد ارائه مقاله برای دانشجویان دکتری مستبدانه است و دانشجو را مجبور به انجام کار‌های غیر قانونی می‌کند.در حالی که در کشور‌های دیگر در این زمینه  سخت‌گیری‌ها به این اندازه نیست.

وی اضافه کرد: قطعا در کشور نیاز به افزایش آگاهی ، اطلاعات و کار‌های تحقیقاتی منتج به نتیجه هستیم اما شاید  روش‌های ما در مورد انجام کار‌های تحقیقاتی اشتباه بوده است بنابراین باید در این زمینه آسیب شناسی کنیم که دانشجو  چرا به سمت روش‌های غیر قانونی چون کپی مقاله و یا نوشتن مقاله توسط افراد دیگر می‌پردازد و سپس روش‌ها را اصلاح کرده و روش‌های مطلوب دیگری که در کشور‌های دیگر جواب داده است را مورد استفاده قرار دهیم.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: روش‌های اعمال شده در مورد مقالات اشتباه و مناسب  نبوده است که راه‌های غیر قانونی را پیش روی دانشجو قرار داده است.بنابراین باید روش‌ها را تغییر داد تا بخصوص دانشجو در زمینه مسائل مالی دچار مشکل نشود.

*دانشگاه‌ها باید زمینه آزادانه عمل کردن دانشجو در حوزه‌های تحقیقاتی را فراهم کنند

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به اینکه باید زمینه‌هایی فراهم شود تا دانشجو آزادانه عمل کند و امکانات و شرایط انجام مقاله در اختیار دانشجو قرار بگیرد تا اطلاعات خود را افزایش دهد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول