اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

۱۲ دی‌ماه روزی برای حضور تا عبور/ شهیدی که ولادت و شهادتش در یک‌روز بود

شهید «سیاوش ناصری » جوان ۱۵ ساله‌ای از اهالی گنبدکاووس بود که تاریخ ولادت و شهادتش در یک روز رقم خورد.

۱۲ دی‌ماه روزی برای حضور تا عبور/ شهیدی که ولادت و شهادتش در یک‌روز بود

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از نوید شاهد گلستان، شهید «سیاوش ناصری» جوان ۱۵ ساله‌ای از اهالی گنبدکاووس بود که تاریخ ولادت و شهادتش در یک روز رقم خورد! او ۱۲ دی ماه سال ۱۳۴۲ متولد و ۱۲ دیماه ۱۳۵۷ به خیل شهدای وطن پیوست.
شهید سیاوش ناصری دوازدهم دی ماه ۱۳۴۲ در شهرستان گنبدکاووس  متولد شد، سیاوش کودکی سر زنده و شاداب بود، تا کلاس ششم نظام قدیم شاگرد اول مدرسه شده بود و استعداد فوق‌العاده‌ای در درس خواندن داشت.
* از فعالیت‌های ورزشی تا حضور در جمع نیروهای انقلابی
اوقات فراغت خود را با ورزش و مطالعه سپری می‌کرد. ارتباط با نیروهای انقلابی شهر او را وارد این صحنه کرد، یکی از فعالان شهر در پخش اعلامیه و تظاهرات و و راهپیمایی‌ها بود.
* سرنگونی مجسمه شاه

سیاوش جز اولین کسانی بود که داوطلبانه  به میدان شهر رفت و شجاعانه پیش رفت تا مجسمه  شاه را سرنگون کند، وقتی به میدان رسید، با باتوم‌های ماموران شهر روبرو شد و شدیدا شکنجه شد و پس از آن به شهربانی برده و به افراد شکنجه‌گر سپرده شد، او به‌گونه‌ای شکنجه شد که دیگر قادر نبود به آسانی دست‌های خود را بلند کند. 
* 12 دی‌ماه
سیاوش بارها آرزو داشت که جز اولین شهدای گنبدکاووس باشد و این حس او را به مبارزه وا می‌داشت، سرسختانه در این راه گام نهاد و سرانجام در همان روز تولدش  دوازدهم دی ماه ۱۳۵۷ تاریخ شهادت او نیز رقم خورد و این از نادرترین اتفاقات بود.

انتهای پیام/2307/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول